Po hrůzném požáru z 29. května 1999 v Taurském tunelu, při němž zahynulo 12 lidí a 42 utrpělo zranění, přišlo rozhodnutí postavit bez ohledu na finanční náklady druhý tubus, který zvýší bezpečnost. Dvouproudový Taurský tunel postavili v roce 1975, jenže z úsporných důvodů prorazili jeden tubus s jedním pruhem v každém směru.

Zmenší se zácpy

Podle ředitele Dietmara Doloscheskiho z rakouského dopravního klubu ARBÖ, dvoutubusový tunel také zmenší dopravní zácpy, k nimž velmi často docházelo na obou stranách tunelu.

Veřejnost dva dny před otevřením kritizovala skutečnost, že záchranářům z Červeného kříže trvá dlouho, než se k případnému neštěstí dostanou – při poslední srážce v tunelu před několika dny čekali zranění 35 minut na ošetření, napsal rakouský list Kleine Zeitung.

Červený kříž však tvrdí, že se na místo dostal za 18 minut od oznámení nehody.

FOTO: Archiv, Právo