Hlavní obsah
Škoda Vision iV je konceptem elektromobilu z Mladé Boleslavi. Foto: Škoda

Škoda chystá nové, čistě elektrické SUV

Škoda Auto oslaví v příštím roce 125 let od svého založení Václavem Laurinem a Václavem Klementem. Továrna, která se v průběhu historie změnila z malé ruční dílny na podnik se 40 tisíci pracovníků, se soustředí na vývoj nových modelů. Do roku 2025 by se jich na trhu mělo objevit více než dvacet a z toho desítka na elektrický nebo hybridní pohon.

Škoda Vision iV je konceptem elektromobilu z Mladé Boleslavi. Foto: Škoda
Škoda chystá nové, čistě elektrické SUV

Hned v roce 2020 se podle vedení společnosti představí nový model čistě elektrického vozu. „Je postaven na modulární platformě koncernu VW pro elektromobily MEB,“ potvrdil Právu mluvčí firmy Tomáš Kotera. Design podle něho vychází z konceptu sportovně laděného SUV Vision iV. Tuto studii chce příští rok automobilka překlopit už do sériové výroby.

Na trh se v roce 2020 dostanou postupně všechny verze nové octavie čtvrté generace, která byla představena v polovině listopadu v Praze. Už teď je možné novinku objednávat. Zatím je však k mání jen verze kombi se silnějšími motory a ve dvou hodnotnějších výbavách za necelých 637, případně 732 tisíc korun.

Siluetou je koncept Vision iV jakýmsi SUV-kupé.

Foto: Škoda Auto

Ještě v prvním pololetí by měli prodejci nabídnout také úplný základ s litrovým motorem o výkonu 81 kW a šestistupňovou manuální převodovkou s cenou pod půl milionu korun. Octavia je trvale nejprodávanějším modelem. Daří se i dalším modelům, ale kapacita výroby v automobilce Škoda Auto naráží na strop. Kvůli tomu se brzdí i prodej. Ten se v posledních letech pohybuje mezi 1,2 až 1,3 miliony aut ročně.

„V roce 2019 bychom byli schopni prodat ještě o 100 tisíc vozů více, pokud bychom měli dostatečné výrobní kapacity,“ potvrdil obrovský zájem o tuzemské vozy mluvčí Tomáš Kotera. Koncern Volkswagen, jemuž česká značka náleží, plánoval postavit další výrobní závod v Turecku, kde se měly vyrábět i některé modely Škoda, ale kvůli tamní nejisté bezpečnostní situaci se o tomto projektu teď už tolik nemluví.

Automobilka tak hledá výrobní kapacity ve svých či koncernových stávajících závodech. Například Karoq se před pár dny začal vyrábět mimo závody v Mladé Boleslavi a Kvasinách také v Rusku, od podzimu se bude vyrábět i v Bratislavě.

Vozy k výročí

U příležitosti oslav 125 let od založení mladoboleslavské automobilky přijdou na začátku roku 2020 na tuzemský trh nové akční modely spojené s tímto významným výročím. Modely Karoq, Scala či Fabia dostanou bohatší výbavu za zvýhodněnou cenu.

„Patříme k šesti nejstarším automobilkám na světě, takže u stopětadvacetin je určitě co slavit,“ uvedl vedoucí marketingu Škoda Auto Česká republika Petr Janeba. V prvním čtvrtletí roku 2020 se také u prodejců objeví modely Scala a Kamiq na CNG, tedy stlačený zemní plyn.

„Stlačený zemní plyn je kromě elektřiny jedním z alternativních paliv, která jsou pro zákazníky prakticky ihned dostupná a využitelná. Navíc je provoz na CNG výrazně ekonomičtější než u běžných dieselových či benzinových agregátů. Náklady na palivo nepřesahují jednu korunu na kilometr,“ vysvětlil výhody nových variant Petr Janeba.

Automobilka očekává za rok 2019 velmi dobré hospodářské výsledky. Podle zatím neoficiálních informací by měly být ještě lepší než vloni. Za rok 2018 firma prodala ve více než stovce zemí světa 1 254 000 vozů. Zisk po zdanění celé skupiny Škoda Auto Group, kam náleží i zahraniční závody, v roce 2018 dosáhl téměř 31 miliard korun. Samotná tuzemská mateřská společnost Škoda Auto, a. s., dosáhla zisku po zdanění 29,9 miliardy korun.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Škoda na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků