Hlavní obsah
 

První elektrická Cupra v maskování ukazuje, že s elektromobilem nemusí být nuda

Cupra Born prochází posledními testy před květnovým odhalením za severním polárním kruhem. Mimo jiné tam jezdí smykem, čímž automobilka naznačuje, že s vozem bude zábava navzdory elektrickému pohonu.

 
První elektrická Cupra v maskování ukazuje, že s elektromobilem nemusí být nuda

Hlasů proti elektromobilům křičí ohromné množství a často říkají, že to bude nuda. Už nyní auta jako Porsche Taycan naznačují, že pokud zábavu neměříte decibelometrem u zadního nárazníku auta, rovnice elektromobil=nuda vůbec nemusí platit. A upoutávka na Cupru Born zpoza severního polárního kruhu tomu jen přidává.

Totiž, koncern Volkswagen patří k těm, kteří pro svou první platformu určenou výhradně bateriovým elektromobilům zvolili pohon zadní nápravy. Ono to je lepší z technického hlediska, protože přední kola nemusí svou trakci dělit mezi potřebu zatáčet a potřebu pohánět auto, ale má to ještě jednu výhodu.

Driftování je úžasná zábava, ale radši to zkoušejte mimo veřejné silnice.

Foto: Cupra

S pohonem zadních kol, tím spíš je-li auto dobře vyvážené, což elektromobily s baterií v podlaze mezi nápravami bývají, je snazší postavit auto s dobrými jízdními vlastnostmi i z hlediska zábavy za volantem. A tam patří i driftování – řízené smýkání zadních kol.

Cupra Born při testování za severním polárním kruhem

Foto: Cupra

Každopádně tomu musí být nakloněna také řídící elektronika, která umožní potlačení či vypnutí stabilizačního systému a protiprokluzu. V dnešní době nicméně není problém ji naprogramovat tak, že nejen nebude snahám o drifty bránit, ale dokonce v nich řidiči podá pomocnou ruku.

Brzdění s půlkami auta na površích s rozdílnou adhezí je náročnou disciplínou pro lidi i elektronické systémy.

Foto: Cupra

Volkswagen něco takového do svých aut asi nenainstaluje a od škodovky to taky neočekávejme, ale Cupra je značkou ostrých seatů a i v dnešní „době downsizingové” do formentoru namontovala řadový pětiválec. Takže ve stabilizaci s režimem pro jízdu s rozevlátou zádí můžeme doufat.

Značka v tiskové zprávě doprovázející video samozřejmě hovoří o precizním brzdění na jakémkoliv povrchu, okamžitém teplotním komfortu na palubě a podobných věcech. Ale už tím, že zmiňuje ladění nastavitelného odpružení i ve smyku, nám nadšencům zvedá náladu. Jak to dopadne, se dozvíme v květnu, kdy by měl být vůz odhalen v produkční verzi.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků