Hlavní obsah
Honda Civic 10. generace ve verzi Type-R GT (Ilustrační foto) Foto: Milan Lažanský, Novinky

Příští Civic Type-R má být poslední Hondou bez elektromotoru

Ostrá verze Hondy Civic v příští generaci má být poslední Hondou bez elektrifikovaného pohonného ústrojí, která se bude prodávat na evropském trhu. Civilní Civic čekejme ještě letos, Type-R o několik měsíců později.

Honda Civic 10. generace ve verzi Type-R GT (Ilustrační foto) Foto: Milan Lažanský, Novinky
Příští Civic Type-R má být poslední Hondou bez elektromotoru

Že automobilka Honda do budoucna nepočítá s prodejem čistě spalovacích aut v Evropě, je známo už pár týdnů. Příští generace Civicu Type-R se však bude vymykat - má být poháněna pouze spalovacím motorem, a to jako poslední v Evropě.

Alespoň podle britského magazínu Autocar, který to uvádí s odkazem na nejmenované zdroje z automobilky Honda. Píše také, že produkční Civic 11. generace se v sériové verzi odhalí někdy zjara letošního roku a záhy na to vstoupí do prodeje po celém světě. O několik měsíců později má přijít Type-R. To je v souladu s informacemi, které Honda uveřejnila při americké premiéře prototypu 11. generace loni na podzim.

Jaká budou pohonná ústrojí civilní verze, zatím není známo, ale hybridy jsou víc než pravděpodobné a možná budou i jedinou možností. Ostrá verze Type-R si však má zachovat současný spalovací čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem.

Čekejme úpravy co do efektivity i výkonu. Britové spekulují, že nejvyšší výkon zůstane okolo 320 koní, protože to je na hraně, co může zvládnout přední pohon i se samosvorným diferenciálem. Má se podle nich změnit spíš charakteristika křivek točivého momentu i výkonu.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků