Hlavní obsah
Omlazená Škoda Superb se začala vyrábět v Kvasinách v březnu roku 2019. Foto: Škoda Auto

Odbory: Superbu a kodiaqu hrozí výroba v cizině

Za „tažení proti Škodě“ označil ve čtvrtek odborový předák mladoboleslavské Škody Auto Jaroslav Povšík v časopise Škodovácký odborář plány na budoucí směřování automobilky. Podle něho se má superb vyrábět podle plánů automobilky v Bratislavě, kodiaq v Německu.

Omlazená Škoda Superb se začala vyrábět v Kvasinách v březnu roku 2019. Foto: Škoda Auto
Odbory: Superbu a kodiaqu hrozí výroba v cizině

„Superb padá, Bratislavě to eventuálně pomůže. Byznys trochu klekne, ale budiž. A najednou do toho všeho se objevilo, že také kodiaq musí jít pryč, tentokrát do Německa. Je to přitom auto, které dobře vydělává, pomáhá udržet zaměstnanost podobně jako superb,“ prohlásil Povšík.

„Nestačí ještě toto tažení proti Škodě? Lidově řečeno, musíme Škodu vykuchat od všeho dobrého, excelentního, co v současné době máme? Je to jasná degradace a cesta směrem k Dacii a nedej bůh pod Dacii,“ dodal. Odbory proti tomu podle jeho slov budou bojovat v tisku, u vlády, u veřejnosti i v koncernu Volkswagen.

O tom, že modely Škody Auto dlouhodobě konkurují prémiovým značkám koncernu, píšou média už delší dobu. Koncern Volkswagen to údajně považuje za nežádoucí a chce, aby škodovky konkurovaly autům levnějších tříd, jako jsou právě Dacia či Fiat, nikoliv aby byly konkurencí v cenové třídě, v níž se pohybují vozy Volkswagen či Audi.

Nového předsedu představenstva Škody Auto Thomase Schäfera si proto koncem srpna pozval na jednání premiér Andrej Babiš (ANO).

Předseda vlády po jednání prohlásil, že Škoda Auto plánuje další růst a „dál bude vyrábět špičkové automobily, udrží velmi vysokou míru investic do výzkumu a vývoje z posledních let. Žádný ústup z kvality a přesun do nízkonákladového segmentu se konat nebude“.

Škoda Kodiaq Sportline

Foto: František Němec, Novinky

Škoda Superb Scout

Foto: Milan Lažanský, Novinky

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků