Hlavní obsah

Automobilka Rover je jedním z největších šrámů na štítu britské ekonomiky. Její krach i přes velké investice vlády a soukromých organizací přivedl desetitisíce lidí na úřady práce. Po dlouhých námluvách společnost převzala čínská automobilka Nanjing. Ta nyní plánuje uvedení několika modelů.

Novinky ze světa Roveru

Automobilka Nanjing už vlastní bývalého výrobce automobilů, značku MG Rover. Po dlouhých peripetiích konečně dostal Nanjing schválení jak od britské, tak i čínské vlády. Zatím byl nákup jen teoretickou možností, nyní je už zpečetěn. Nanjing tedy může v závodě v Longbridgi začít vyrábět. Však si také továrnu pronajal od majitele na třicet let dopředu.

Plánuje se produkce třech modelů - tím nejpravděpodobnějším je roadster MG TF (vyráběn ještě za britského vedení), ale také Smart Roadster. Po jeho ukončení v mateřské značce na něj koupila licenci firma Kimber Group, jejímž plánem je výroba právě v čínském závodě. Smlouva je už připravená, ale stále ještě se objevují nové a nové zádrhele. Kimber chce automobil dovážet i na americký trh, což by mohlo slušně pomoci s odbytem.

Nanjing však chce použít pravděpodobně i model Rover 75. Těsně před krachem automobilka představila kupé na bázi sedanu, který nyní hodlá čínské vedení oživit. Navíc se výrobce snaží o konstrukci sedanu.

Závod v Longbridgi je však již dost dlouho nevyužit. Nanjing tak podepisuje předběžné dohody s mnoha výrobci po celém světě o tom, že právě zde by se mohly vyrábět automobily té či oné značky. Naposledy proběhla zpráva, že o produkci mají zájem čínské společnosti Geely a Great Wall.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků