Hlavní obsah

Miliony let evoluce v pár minutách. Automobilka Czinger vysvětluje použití umělé inteligence

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americký hypersport Czinger 21C má díly, které vypadají, jako by byly organické. Vyvinula je totiž umělá inteligence. Podle jednoho ze zakladatelů firma zvládla stlačit miliony let evoluce do pár minut.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Hypersport Czinger 21C, navržený umělou inteligencí, se představil na Festivalu rychlosti v GoodwooduVideo: Reuters

 
Článek

„Potřebuje svět další hypersport? To teda fakt ne,“ poněkud neotřele uvedl svou kreaci Kevin Czinger na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který se konal minulý víkend. Nebylo to první představení kalifornské „placky“ Czinger 21C, ale jeho tvůrci detailně vysvětlili, proč vypadá tak, jak vypadá.

Kalifornský supersport z 3D tiskárny se chystá do Ženevy

Autosalon Ženeva

Má to být náhled do budoucnosti výroby za použití umělé inteligence pro navrhování, stavění prototypů a vývoj značné části vozu. „Co jsme udělali díky softwaru umělé inteligence, je, že jsme celou evoluci stlačili do minut,“ nešetří megalomanstvím Lukas Czinger, spoluzakladatel firmy a syn Kevina Czingera.

Co to znamená? „Stejně jako příroda postupně optimalizuje materiály a energii, a pak vidíte organické struktury, které jsou výsledkem, udělali jsme to stejné, ale s kovem. A místo milionů let k hledání nejefektivnějšího bodu nám to trvalo minuty,“ cituje ho dále agentura Reuters, která zprávu přináší.

Foto: Czinger

Řada dílů ve voze připomíná organické struktury.

Spoustu dílů vozu, které vzniknou právě tímto způsobem, později firma tiskne na 3D tiskárně. Díly, které vzhledem připomínají živočišnou tkáň, jsou vidět např. v motorovém prostoru. „Nevytváříme je tak, aby to vypadalo organicky, biologicky, jako kosti. Ono to samo od sebe vypadá biologicky, protože biologické je efektivní a tyto struktury jsou perfektně efektivní,“ dodává Lukas Czinger.

„Někdy máme jednotlivá žebra, gyroidní (porézní) strukturu nebo mřížovou strukturu. (...) 3D tisk materiálů speciálně vyvinutých pro toto použití je jediným způsobem, jak můžeme tyto díly vyrobit,“ pokračuje.

Foto: Czinger

Czinger 21C

Výsledky vozu jeho slova potvrzují - 21C překonalo rekordy na okruzích Laguna Seca a Circuit of the Americas. Přesto je podle slov tvůrců možné s ním normálně jezdit po silnici.

Pro připomenutí, Czinger 21C má v útrobách 2,88l osmiválec vlastní výroby s plochou klikovou hřídelí, dvěma turbodmychadly a maximálními otáčkami až u 11 tisíc. K tomu má vůz čtyři elektromotory a lithium-titanátovou baterii.

Výsledkem je celkový výkon 1250 koní. Na stovku má vůz zvládnout zrychlit za 1,9 sekundy, nejvyšší rychlost má být 432 km/h a čtvrtmílový sprint má být otázkou 8,1 sekundy.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám