Hlavní obsah
Maskovaný prototyp nového Fordu Mustang Mach 1. Foto: Ford

Ford Mustang Mach 1 se vrací. Voní benzínem a míří na okruhy

Po spoustě spekulací a špionážních fotek tu máme konečně potvrzení - Ford Mustang Mach 1 se vrací na scénu. Co víc, není to elektromobil, nýbrž starý dobrý „pony car” s pětilitrovým osmiválcem pod kapotou.

Maskovaný prototyp nového Fordu Mustang Mach 1. Foto: Ford
Ford Mustang Mach 1 se vrací. Voní benzínem a míří na okruhy

Označení „Mach” má u Fordu Mustang dlouhou historii, prvně se objevilo pro modelový rok 1969 jako „Mach 1”. Současný Mustang s označením Mach, který si můžete koupit, má ovšem taky písmeno E a je to elektrické SUV. Tedy nic, co by vonělo fanouškům ikonického pony caru.

Nebude to ovšem jediný Mustang Mach, který Ford nabídne. Automobilka tiskovou zprávou a několika fotografiemi potvrdila, že se zjara 2021 objeví Mustang Mach 1. Podle Fordu bude „ztělesněním ideálu výkonů pětilitrového atmosférického osmiválce”.

Zadní křídlo vypadá, že by mohlo být nastavitelné.

Foto: Ford

To naznačuje, že se bude jednat o model, který zapadne mezi schopnou, ale přece jen silniční verzi GT a ostré varianty Shelby, které míří spíš na závodní tratě. Ostatně, to by odpovídalo zaměření verze Mach 1 před půlstoletím.

Žádné specifikace kromě toho, že pod kapotou bude pětilitr Coyote, automobilka zatím nezveřejnila. Na jedné z fotek nicméně vidíme šestipístkový brzdový třmen značky Brembo na pořádně velkém, ale nikoliv vrtaném či drážkovaném kotouči.

Šestipístkový brzdový třmen nám říká, že tohle je přední kolo. Šířka pneumatiky 305 mm zase, že u Mustangu Mach 1 půjde v první řadě o podvozek.

Foto: Ford

Pneumatika Michelin Pilot Sport Cup 2 taky zrovna není obutí pro nákupní tašku na kolech, tím spíš, že je v rozměru 305/30 ZR19. Dá se tedy očekávat, že Mach 1 bude pekelně schopné náčiní.

Tím spíš, je-li na detailní fotografii skutečně přední pneumatika, jak odhadujeme z šestipístkového třmenu; dát dopředu gumu o šířce přes 300 mm je opravdu vzácným krokem. Udělali ho např. konstruktéři chevroletu u posledního Camara Z/28, které mělo sedmilitrovou atmosférickou V8 a podvozek i aerodynamiku vycizelované pro okruhové ježdění.

Takovému zaměření Machu 1 odpovídají i slova Davea Pericaka z automobilky Ford: „Stejně jako originál, nový Mustang Mach 1 bude (...) nejschopnější verzí pětilitrového Mustangu na závodní trati.”

Ford Mustang Mach 1 z roku 1969.

Foto: Ford

Originální Mustang Mach 1 se objevil v srpnu 1968 pro modelový rok 1969 a rychle si získal obrovský zájem zákazníků; tak velký, že po roce 1969 zmizela o stupeň nižší varianta GT z nabídky, protože její prodeje byly oproti Machu 1 desetinové. Tato verze zůstala v nabídce až do roku 1976.

Ford Mustang Mach III Concept

Foto: Ford

Označení Mach se objevilo znovu u konceptu Mustang Mach III, který byl kabrioletem, ovšem do sériové výroby se nedostal; koncept byl „pouze” předzvěstí designu čtvrté generace Mustangu, která se začala prodávat v roce 1994.

Ford Mustang Mach 1 z roku 2003.

Foto: Ford

V té stejné generaci, ovšem o jedenáct let později, se vrátilo označení Mach 1. Bylo v nabídce jen v letech 2003 a 2004 a byla to varianta s upraveným podvozkem i aerodynamikou pro okruhové ježdění.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Ford na Sauto.cz.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Ford Mustang na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků