Hlavní obsah
Geely Icon Foto: Geely

Čínská automobilka představila SUV, se kterým chce dobýt svět

Když se dnes vysloví jméno Geely, většina lidí si vzpomene na čínskou značku, která vlastní Volvo. Jenže Geely představilo nové SUV Icon, které chce vyvážet i za hranice. Má být globální.

Geely Icon Foto: Geely
Čínská automobilka představila SUV, se kterým chce dobýt svět

SUV Icon vychází z konceptu, který vypadal prakticky stejně. Samozřejmě, že určité změny tam jsou, ale je potěšitelné, že čínská značka nechala všechny hlavní prvky. To znamená, že je tu stále zajímavě tvarovaná krabicovitá karoserie se zajímavými prolisy, maskou chladiče vystouplými blatníky nebo tenoučkými světly. Za C-sloupkem je pak poslední boční okénko zespodu zúžené. Auto vypadá opravdu svěže a neotřele. Tohle není jen další zobecněné téma ve stylu SUV.

Velikostně patří k průměru, což je na čínské nadrozměrné poměry trochu zázrak. Auto je dlouhé 4350 mm a 1615 mm vysoké, šířka jen lehce přesahuje 1,8 metru a rozvor kol je 2640 mm.

Zajímavé jsou vystouplé blatníky

Foto: Geely

Zajímavý je i interiér. Výdechy klimatizace sice trochu připomínají Citroën, ale jinak je interiér velmi zajímavě ztvárněn. Zase se zde vrací velké madlo před spolujezdce, samozřejmě ale spíš jako designový prvek. O všech důležitých informacích informuje cestující dvojice velkých digitálních displejů – jeden je za volantem a druhý na středu přístrojovky. Jejich výpočetním centrem pak hýbe vlastní systém Geely Smart Ecosystem. Auto je samozřejmě neustále připojeno k internetu.

Technicky auto vychází z SUV Geely Bin Yue a jeho platformy BMA. Pod přední kapotou tak pracuje i patnáctistovkový zážehový motor, který vyvinulo Geely ve spolupráci s Volvem. Jaký je výkon, zatím netušíme. Pokud se nezměnil, měl by mít 174 koní a 255 N.m.

Do světa

Geely ve své tiskové zprávě říká, že s tímto vozem začíná nová éra značky. Chtějí s ním vyrazit do světa. Ovšem kam a proč, to je zatím záhadou. Geely třeba už vytvořilo pro export samostatnou značku Lynk & Co. a Geometry. Geely jako takové mělo zůstat čínskému trhu.

Ostatně struktura Geely je už trochu nepřehledná. Geely se totiž oficiálně jmenuje Zhejiang Geely Holding Group a po „dřevních“ dobách, kdy firma spolupracovala s firmami jako Daewoo nebo kopírovala auta z celého světa, se postavila na vlastní nohy pěkně zpříma a koupila Volvo.

Pak už šlo všechno ráz na ráz. Geely se z menšího čínského výrobce stal velkým globálním hráčem a nákupy jiných značek se v rychlém sledu střídají se vznikem dalších a dalších. Jen si vezměte, co všechno dnes pod automobilku patří...

  • mateřská Geely + Xiali, což je pozůstatek dřívější licenční výroby
  • Geometry – Založeno v roce 2019 jako nová značka pro elektromobily
  • Volvo (koupeno v roce 2010)
  • Lynk & Co – Založeno pro expanzi do Evropy, základ je na podvozcích Volvo
  • Polestar – Založeno jako luxusní značka odvozená od Volvo
  • London EV Company Limited (koupeno v roce 2015) - Výrobce slavných londýnských taxíků
  • Proton (koupeno v roce 2017)
  • Lotus (koupeno v roce 2017)
  • Terrafugia (koupeno v roce 2017) – Firma vyrábějící létající automobil
yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků