Hlavní obsah
Sériový Lynk & Co 03 Foto: Lynk & Co

Čínská automobilka Lynk&Co jde do Evropy. Má neuvěřitelný plán

Když čínské Geely koupilo Volvo, vytvořilo zanedlouho novou značku Lynk&Co., která by sdílela platformu Volvo, ale nabízela jiný druh vozů. Příští rok se chce dostat do Evropy. Ale nepůjde o klasický prodej aut.

Sériový Lynk & Co 03 Foto: Lynk & Co
Čínská automobilka Lynk&Co jde do Evropy. Má neuvěřitelný plán

Vozy Lynk&Co sdílejí platformu CMA, která je použita na Volvu XC40. Tři modely, které dnes tahle netradičně pojmenovaná značka nabízí na čínském trhu, se dostanou i sem. Ovšem koupit si je nebudete moct. Firma totiž bude vozy s velmi obyčejným numerickým označením 01, 02 a 03 pronajímat.

Malé showroomy nebudou lidem nabízet vozy ke koupi, ale k pronájmu, a to dokonce i krátkodobému s okamžitou výpovědní lhůtou. Firma zjistila, že na světě je spousta lidí, kteří si myslí, že vlastnit auto je příliš drahé, ale nakonec měsíčně klidně projedou v taxíku v přepočtu 12 000 Kč.

Lynk&Co je chce přesvědčit, že můžou auto mít „vlastní”, ale neuvazovat se k němu nastálo. Pronajímat si ho jen na dobu nezbytně nutnou. Nejde o žádný carsharing. Jde o skutečný pronájem. Takže když někdo ví, že přijede do Frankfurtu nad Mohanem pracovat na rok, může si na tuto dobu auto pronajmout za výhodnou cenu.

Tohle je nakonec vlastně to, co jsme psali už v roce 2017, že hlavním tahákem čínské značky by měla být doživotní záruka, což vlastně tento druh jistého operativního leasingu splňuje.

Lynk & Co 01

Foto: Lynk & Co

Servis v ceně

Hlavní výhodou tohoto typu operativního leasingu bude servis, který je součástí ceny auta. Pokud se s autem něco stane z důvodů selhání techniky, automobilka to opraví. To ovšem vyžaduje hodně vysokou spolehlivost, protože u nekvalitních aut by to znamenalo, že firma nevydělá.

Přesto si Lynk&Co věří. Její auta budou všechna elektrifikovaná – nejdřív půjde o hybridy a posléze i o čisté elektromobily. Právě na elektromobilitu bude značka sázet, protože tato auta jsou méně poruchová z důvodů minimálního počtu mechanických dílů.

Továrna v belgické Ghentu měla podle původních plánů vozy pro Evropu vyrábět. Jenže Volvo XC40 se stalo fenoménem a továrna, i když pracuje na plný výkon právě pro tenhle jediný vůz, sotva stíhá uspokojovat poptávku. Na Lynk&Co už tedy nezbývá prostor. A tak se auta budou vozit z Číny.

Cenu za pronájem zatím firma nezveřejnila. Logicky bude ale dražší verze bude za automobil nový. Levnější bude, když si zákazník vybere již ojetý vůz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků