Hlavní obsah

Avia končí se sériovou výrobou konvenčních náklaďáků. Budou elektrické

Výroba nákladních avií se spalovacími motory by měla skončit na podzim, podnik se v budoucnu zaměří na elektromobily, uvedl v tiskové zprávě Andrej Čírtek, mluvčí Czechoslovak Group, která automobilku Avia vlastní. Zakázková výroba speciálních vozidel však zůstane.

Foto: Avia Motors

Avia Initia.

Článek

Společnost Avia Motors letos zákazníkům dodá několik desítek nově vyrobených vozů modelové řady Avia Initia. Bude mezi nimi i 19 výročních vozů, které připomenou letopočet 1919, tedy rok vzniku značky Avia a založení firmy.

Své výročí tak automobilka slaví poněkud smutně – ukončí sériovou výrobu náklaďáků se spalovacím motorem. Důvodem jsou přísnější evropské emisní normy; podle mluvčího společnosti Andreje Čírtka by se nevyplatilo motory upravovat pro nové předpisy. Zpráva o konci výroby nepřichází poprvé – už koncem loňského roku se objevila, a to s odůvodněním v podobě nevalného zájmu zákazníků.

Konec výroby konvenčních náklaďáků nicméně nebude stoprocentní. Dál bude pokračovat zakázková výroba speciálních vozů Avia Initia s pohonem 4 x 4; jejich základní cena je 1,6 milionu korun bez DPH. Firma bude také poskytovat servisní podporu, neboť spousta jejích starších vozů po světě stále jezdí.

Foto: Avia Motors

Avia D120 4x4

„Budeme potřebné součástky i nadále vyrábět, a to včetně montáže dílů do celků,“ uvedl generální ředitel firmy Tomáš Adamec. Podle něj má společnost dostatek náhradních dílů. Avia Motors by se také mohla stát subdodavatelem některých komponentů potřebných pro automobilový průmysl.

Společnost se chce zaměřit na elektromobilitu, hledá vhodné partnery pro projekt užitkových elektromobilů lehké a střední kategorie. Koncem minulého desetiletí se již v podniku vyráběly elektromobily na podvozku Avia řady D, a to ve spolupráci s britskou firmou Smith. Tyto vozy se pak uplatnily na britském a americkém trhu.

Automobilka Avia sídlila většinu času v Praze, až v roce 2017 se přestěhovala do Přelouče. Tam sídlí v prostorách Czechoslovak Group (CSG), holdingu, který ji vlastní. Koupil ji v roce 2016 od indické skupiny Ashok Leyland Motors, která v roce 2013 produkci v Česku ukončila a přenesla ji do Indie.

Reklama

Výběr článků

Načítám