Hlavní obsah
Veřejných dobíjecích stanic v Česku stále není dostatek, plug-in hybrid je ale nutně nepotřebuje. Foto: Škoda

Škodovky do zásuvky mají české ceny, ti nejrychlejší budou rok nabíjet zdarma

Elektrická éra má pro Škodu své označení, písmena iV. Právě tento přídomek získaly první dvě novinky do zásuvky. Citigoe iV a Superb iV nyní vstupují na český trh. U elektrického prcka se vyplatí pospíchat.

Veřejných dobíjecích stanic v Česku stále není dostatek, plug-in hybrid je ale nutně nepotřebuje. Foto: Škoda
Škodovky do zásuvky mají české ceny, ti nejrychlejší budou rok nabíjet zdarma

Škoda na frankfurtském autosalonu odhalila nejen verze Monte Carlo, ale výstavní premiéru zde mají i první modely do zásuvky.

Především už ale známe ceny pro český trh.

Citigoe iV

První elektromobily Citigoe iV budou u nás zákazníkům dodány na začátku příštího roku, s cenou od 429 900 korun. Nabízena je výhradně s pětidveřovou karoserií ve výbavovém stupni Style.

Vůz je osazen dvoubarevnými 16" koly Scorpius z lehké slitiny v černém provedení s černými designovými prvky a šestnáctipalcovými disky. Na domácím trhu bude dále možné rozšířit základní výbavu vozu paketem Extra ve třech verzích. Basic přidá tempomat, vyhřívání předních sedadel a odpadkový koš za 10 000 Kč.

Škoda Citigo iv na autosalonu ve Frankfurtu

Foto: Marek Bednář, Novinky

Plus nad rámec základního přidává signalizaci parkování vzadu, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru a přední mlhové světlomety s funkcí přisvěcování do zatáčky nebo při odbočování, k mání za částku 15 000 Kč, a Top má navíc vyhřívané čelní sklo, držák multimédií a digitální audiopříjem k dispozici za 20 000 Kč.

Škoda poskytuje záruku na baterie po dobu osmi let, resp. 160 000 km, po uplynutí tohoto cyklu garantuje ještě minimálně 70 % původní kapacity baterie. Ta může být dále využita jako domácí úschovna elektrické energie.

Škoda Citigo iV je prvním sériovým elektromobilem značky.

Foto: Škoda Auto

Součástí základní výbavy vozu je i dvojice nabíjecích kabelů, a to pro dobíjení ze standardizované elektrorozvodné sítě (230 V) nebo nabíjecí kabel pro veřejnou dobíjecí stanici a domácí nabíječku, tedy z wallboxu.

Pro prvních 500 zájemců, kteří svůj vůz závazně objednají, připravilo české zastoupení Škodovky ve spolupráci s tuzemskou energetickou společností motivační bonus v podobě bezplatného nabíjení z veřejné sítě Skupiny ČEZ po dobu jednoho roku.

„Skupina ČEZ má již v současnosti více než 170 stanic a každý týden přibývá nová. Dobíjení v rámci akce Rok zdarma s ČEZ nemá žádné omezení: kolikrát přijedu ke stanici, tolikrát dobiji,“ říká Pavel Cyrani, člen představenstva Skupiny ČEZ.

Superb iV

Druhou elektrifikovanou novinkou je Superb iV, dostupný v závěru letošního roku, resp. počátkem roku 2020. Základní cena činí 876 900 korun. První sériově vyráběný model značky s plug-in hybridní technologií kombinuje spalovací motor 1,4 TSI a elektromotor, nabízí ekologickou jízdu při zachování maximálního systémového výkonu 160 kW (218 k).

Baterie má kapacitu 13 kWh, emise CO2 činí v kombinovaném provozu méně než 35 g/km. Tedy pod 50, což znamená, že rovněž může dostat registrační značku pro elektromobily, a tudíž být osvobozena od budoucího digitálního poplatku za dálnice nebo placení parkování na pražských parkovacích zónách.

Všechny speciální verze nového Superbu pohromadě. Zleva nahoře Scout, vedle plug-in hybridní iV, dole zleva Sportline a nakonec luxusní LK.

Foto: Škoda

Celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem činí 850 km, v čistě elektrickém režimu až 56 km dle cyklu WLTP. Z běžné domácí zásuvky se baterie nabije pohodlně přes noc. Pokud se nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny, při dobíjení z běžné elektrické zásuvky pak 5,5 hodiny.

Nová varianta s plug-in hybridním pohonem se bude nabízet ve výbavových stupních Ambition a Style, ve výbavovém stupni L&K a také ve variantě Sportline. Výroba se v závodě v Kvasinách rozběhne v září tohoto roku.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků