Hlavní obsah

První elektromobil Škody má přízvisko iV

Právo, Milan Lažanský, Bratislava

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Škoda strhla plachty ze svého prvního čistého elektromobilu. To nejdůležitější se u minivozu však skrývá až pod kapotou. Elektromotor spolupracuje s kompaktní baterií a auto zvládne až 265 kilometrů dle přísnějšího režimu měření.

Foto: Škoda 3x

Elektrické Citigo má masku v barvě chladiče.

Článek

Škoda právě dnes, 23. května, oficiálně vykročila na cestu elektromobility. V Bratislavě u příležitosti mistrovství světa v hokeji uvádí zkratku iV, která označuje elektrifikované modely. Krom faceliftovaného plug-in hybridního Superbu se jedná také o Citigo. V příštím roce budou následovat dva další elektromobily, tentokrát již čistě postavené za tímto účelem.

Elektrické Citigo iV je blízkým příbuzným Volkswagenu e-Up!. Nabízeno bude jen v pětidveřové variantě. I když se od standardní verze se spalovacím motorem vizuálně příliš neliší, bezemisní Citigo poznáte například podle masky chladiče v barvě laku vozu či zpětný zrcátek s integrovanými směrovkami. Uvnitř je pak jiná palubní deska.

Foto: Škoda

Stejně jako ostatní škodovky má i elektrické Citigo na zádi nápis místo loga.

Na přední kola u verze iV putuje 61 kilowattů od elektromotoru, který má rovněž 210 newtonmetrů. Pružné zrychlení z 60 na 100 km/h tak zvládá za 7,6 s, zrychlení z 0 na 100 km/h činí 12,5 s. Maximální rychlost činí 130 km/h.

Baterie je kompaktní

Zdrojem energie je lithium iontová baterie o kapacitě 36,8 kWh, respektive 60 Ah. Akumulátor umístěný v podlaze vozu má rozměry 1,1×1,7 m a výšku pouhých 0,3 m. Baterie se skládá ze 168 článků a umožňuje dojezd 265 km dle režimu WLTP.

Foto: Škoda Auto

K dispozici je i rychlodobíjení.

Po vyčerpání elektrické energie lze baterii dobít pomocí kombinovaného nabíjecího systému (CCS) u rychlonabíjecí stanice na stejnosměrný proud o výkonu 40 kW na 80 % kapacity za 1 hodinu. U wallboxu na střídavý proud o výkonu 7,2 kW trvá dobíjení na 80 % kapacity 4 hodiny 8 minut, u domácí dobíjecí stanice o výkonu 2,3 kW trvá dobíjení 12 hodin 37 minut.

Sériová výroba bude zahájena v druhé polovině letošního roku, prodej očekávejme na začátku příštího roku. Elektrovozy za neupřesněnou cenu budou vždy ve výbavě Style, tedy té nejvyšší. Spalovací verze modelu Citigo již byla na začátku roku vyřazena z prodeje.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám