Hlavní obsah
 

Cvičení na doma: 31 netradičních plank variací na posílení středu těla

Pohyb jako takový ovlivňuje pozitivně nejen naší fyzickou kondici, ale také psychickou odolnost a obranyschopnost. O to víc je důležitý i v těchto náročných dnech. Vzhledem k uzavřeným tělocvičnám a fitness centrům jsme proto pro vás připravili sérii cvičení na doma. Hned v prvním videu jsme se zaměřili na posílení středu těla, jelikož tyto cviky by měly být základem každého cvičení.

 
Cvičení na doma: 31 netradičních plank variací na posílení středu těla

Střed těla nebo také hluboký stabilizační systém se skládá z příčného břišního svalu, šikmých břišních svalů, pánevního dna, bránice a antagonistických vzpřimovačů páteře, tvořících spodní část zad. Všechny tyto svaly by přitom měly být aktivní ještě předtím, než začnete s jakýmkoliv cvičením.

Sehrávají totiž velmi důležitou roli ve správném držení těla, stabilizaci páteře a při koordinaci pohybů, díky čemuž se snižuje riziko zranění během fyzické aktivity. Zároveň, pokud toto svalstvo ochabne, způsobuje nejrůznější bolesti zad či kloubů.

Většina lidí dnes již ví, že ideálním cvikem pro posílení středu těla je tzv. plank neboli prkno. Na první pohled to vypadá jako jednoduchý cvik, ale ve skutečnosti tomu tak není, protože pokud jej neprovádíte správně, může značně ublížit vašim bedrům.

A protože plank nemusí být jen o výdrži 30-60 sekund v jedné poloze, fitness trenér Honza Šach z benešovského fitness centra One life si pro vás připravil hned 31 variací tohoto cviku, které můžete libovolně střídat a kombinovat je i s dalším vaším oblíbeným cvičením.

Tzv. core trénink nemusí být příliš dlouhý. Důležitá je intenzita a správné držení těla. I proto trenéři plank rádi kombinují i s dalšími cviky zaměřenými i na další tělesné partie.

Pokud vás cvičení s Honzou Šachem zaujme, pak využijte možnosti stát se součástí jeho pravidelných online tréninků, kterými ho zároveň v této těžké době podpoříte i v jeho další činnosti do budoucna.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků