Dostatečný a pravidelný příjem tekutin může zvýšit energetický výdej až o třicet procent. Správný pitný režim podle německé studie zrychluje metabolismus, a tak při adekvátním příjmu tekutin tělo kalorie pálí rychleji.

Již jedna či dvě sklenice, tedy 200 až 400 ml, dokážou zaplnit žaludek a člověka rychleji zasytit. Navíc i voda má svůj objem – a přitom neobsahuje žádnou nadbytečnou energii.

Minerálka doplní minerály

Už deset minut po konzumaci půl litru tekutin organismus začíná pracovat na „vyšší obrátky“. Energetický výdej vrcholí po 30 až 40 minutách. Pokud denně vypijeme minimálně 1,5 litru neochucené čisté vody, spálíme v průměru 200 kJ.

Při hubnutí je vhodné pít čisté přírodní pramenité a minerální vody, které kromě dostatečné hydratace organismu zajišťují doplnění důležitých minerálů, jako je hořčík, vápník a draslík. Ty jsou nutné pro správné fungování organismu, a navíc jsme si vždy jisti přesným složením a kvalitou vody, kterou zrovna pijeme.

Při sportu je důležité si dávat pozor na celkovou dehydrataci, která je nebezpečná především kvůli špatně rozpoznatelným prvním příznakům. Když přijde pocit žízně, bývá už pozdě, proto je důležité pamatovat na správný pitný režim včas.

Při sportování přicházíme o minerály, které je potřeba hned doplňovat. Při pohybu se v těle vytváří nadbytečné teplo a následným pocením se tělo ochlazuje. S potem z těla odcházejí důležité minerální látky, jejichž nedostatek se může neblaze projevit např. svalovými křečemi v nohou, silnou únavou, celkovou ztrátou energie a celkově horší schopností regenerovat. Během sportovních aktivit tak můžeme například ztrácet až 2,5 g hořčíku v jednom litru potu.

Za den vyloučíme z těla 1,5 litru vody

Jsou různé způsoby, jak při sportu ztracené minerály tělu navrátit, a často je nejjednodušší způsob právě ten nejlepší. Doplňování minerálů pomocí vhodných minerálních vod je pro naše tělo přirozenou cestou, jak udržovat tělo v optimální rovnováze a zajistit vstřebání minerálů v podobě iontů.

Při odbourávání tukové tkáně dochází k uvolňování odpadních látek a prostřednictvím pitného režimu dochází k jejich vyplavování z těla. V běžných podmínkách každý dospělý člověk vyloučí z těla zhruba 1,5 litru vody za den.

Voda v organismu tak provádí přirozenou průběžnou detoxikaci, a proto je důležité myslet na správný pitný režim, který tělo pomůže zbavit toxinů. Velké množství odpadních látek a různých metabolitů odchází z těla s vodou v potu a moči.

Doporučované množství přijímaných tekutin pro dospělého člověka je 2,5–3 litry denně, při vysokých teplotách či fyzické zátěži dokonce až pět litrů za den. Tekutiny bychom měli přijímat průběžně během celého dne, a nikoli nárazově.

Někteří lidé při dietě vynechávají mléčné výrobky nebo jim výrobky s nízkým obsahem tuku nechutnají. V mléčných výrobcích je však obsažen vápník, který je důležitý pro pevnost a kvalitu našich kostí, a proto je nutné ho doplnit z jiných zdrojů, např. pomocí přírodních minerálních vod.

Při redukci váhy nepijte slazené nápoje

Při redukci nadváhy jsou nevhodné přeslazené limonády, kolové nápoje, džusy s malým podílem ovocné složky a ledové čaje, které mimo různých chemických ochucovadel a konzervantů obsahují velké množství jednoduchých cukrů, a tedy i mnoho skrytých kalorií, které jsou jednou z příčin obezity.

Nezdravý pitný režim a časté pití přeslazených nápojů mohou vést k obezitě a následně vyvolávají další chutě na sladké.

Při hubnutí je nevhodné pít kávu, alkohol, energetické drinky a vůbec nápoje, které obsahují kofein. Kofein tělo zbytečně odvodňuje a rychlé cukry obsažené v alkoholu a energetických nápojích přispívají k nárůstu obezity.