Jak uvedla dietoložka Keri Glassmanová pro server Women’s Health magazine, zařazení každého zdravého produktu, ovoce a zeleniny do jídelníčku je jedině výhodou.

Výživová hodnota mnohých takových produktů je již dlouhou domu známa. Jak ale dodává, ani s potravinami, které jsou pro naše zdraví prospěšné, by se to nemělo přehánět. Některé totiž pomáhají jen do určité míry, při nadbytku naopak mohou způsobovat zdravotní komplikace (trávicí nebo střevní), nebo dokonce přibírání na váze.

Pro server sestavila přehled některých produktů, kterých se lidé zbytečně přejídají.

Avokádo 

Avokádu, některými lidmi milovanému, jiní nemůžou přijít na chuť. Každopádně je známo, že obsahuje velké množství vitamínů, minerálů a antioxidantů, které jsou pro naše tělo prospěšné. Specificky pro srdce, vlasy, kůži, na trávení apod.

Je také známo, že každé středně velké avokádo obsahuje zhruba 322 kalorií a 29 gramů tuku. V rámci svačiny tak bohatě postačí během dne třetina této lahůdky. Při větším a pravidelném přísunu bude tělo dostávat tuku nadbytek.

Kokos 

Obliba kokosu narůstá i v českých kuchyních. Někteří lidé milují kokosové chipsy, jiní si ho přidávají strouhaný do salátů, využití najde i jako olej.

Je bohatý na živiny, obsahuje kyselinu laurovou, která urychluje metabolismus, draslík či vlákninu. I u kokosu ale platí, že je lepší ho konzumovat v menším množství. Postačí dvě čajové lžičky denně.

Chia semínka hubnoucí zázrak

I chia semínka si u nás nacházejí stále více příznivců. Semínka šalvěje hispánské pocházejí z Jižní Ameriky a své využití mají především v tzv. raw pokrmech.

Ceněna jsou pro vysoký obsah Omega3 mastných kyselin, vlákniny, bílkovin i antioxidantů. Podle dietoložky stačí denně jedna polévková lžíce.

Pokud to s jejich množstvím přeženete, mohou se objevit problémy s trávením.

Banány 

Banány jsou na našich pultech již řadu let běžně dostupným zbožím, které si dopřává kdekdo. Z přínosného hlediska pro zdraví postačí konzumace dvou banánů za týden. Nadměrný přísun může opět způsobit potíže s trávicím traktem.