Návodů a způsobů, jak správně a jak moc cvičit nebo jaký pohyb si dopřávat, je celá řada. Trendem posledních let je tvrzení, že pokud se chtějí dospělí udržet alespoň v rozumné kondici, ale nemají čas na pravidelné cvičení, měli by denně ujít alespoň 10 000 kroků. Ke zjištění, kolik toho lidé přes den nachodí, jim mají pomáhat různé pomůcky.

Mnozí lidé si mylně myslí, že potřebného a dostatečného pohybu během dne bez problémů dosáhnou, realita je ale jiná. A to bohužel nejen u dospělých, ale stále častěji i u dětí, které místo pohybu venku vysedávají doma u televize či počítače, uvádí server Foxnews.

Není se tak čemu divit, že výskyt dětské obezity rapidně narůstá. I proto se vědci snaží přijít na to, jaký by měl být pro děti optimální pohyb.

„Všeobecně doporučujeme, aby děti praktikovaly během dne alespoň hodinu fyzické aktivity, od nejmenší zátěže až po větší. Pokud je rozdělena do celého dne, je to nejlepší,” uvedl pediatr Stephen Daniels z dětské nemocnice v americkém Coloradu.

Pro děti v předškolním věku uvádějí některé zdravotnické organizace i tři hodiny různé fyzické aktivity denně.

Chůze je přirozeným pohybem člověka

Chůze je přirozeným pohybem člověka v dětství i dospělosti, je ale vůbec možné se jen díky ní udržet v dospělém věku v kondici? Na tuto otázku se snažila dlouhou dobu odpovědět celá řada odborníků. Shodli se na tom, že různé druhy sportů či náročnější fyzická aktivita jsou přínosnější, bohužel lidé ale nejsou často schopni rozeznat, co se myslí například pojmem „středně náročná fyzická aktivita”.

Tuto neznalost pak stále více z nich využívá jako určitou výmluvu k tomu, aby cvičit nemuseli. A proto přišli odborníci s oním údajem 10 000 kroků, který je pro dospělé mnohem srozumitelnější. Zároveň doufají, že i malý pohyb navíc v podobě procházek donutí nebo přesvědčí lidi k dalšímu náročnějšímu pohybu, který jim pomůže regulovat jejich hmotnost.

Chlapci všeobecně mívají méně pohybu než dívky.

U dětí to bohužel tak jednoznačně stanovit nejde. I u nich je to ale potřeba, možná ještě více než u dospělých. Údaje o výskytu dětské obezity v mnoha zemích světa totiž narůstají dost hrozivým tempem.

A to i přes tělesnou výchovu, kterou děti ve škole mají (mnohdy bohužel ale v nedostatečném počtu hodin). Ze zjištění navíc vyplývá, že chlapci všeobecně mívají méně pohybu než dívky, uvedl pro server Timothy Brusseau, sportovní fyziolog na univerzitě v Utahu.

Jak tedy „donutit” děti k pohybu? Chcete-li udělat pro své potomky to nejlepší, seznamujte je s pohybem a sportovními aktivitami již od malička. Neznamená to, že musí chodit každý den do jiného sportovního klubu nebo posilovat od rána do večera, ale měly by vědět, že fyzická aktivita je součástí běžného dne. I tím jim dáte do budoucna do ruky silnou „zbraň”, jak bojovat s nadváhou či obezitou. A možná pak nebudou mít jako dospělí problém s tím ujít během dne alespoň 10 000 kroků.

Může se Vám hodit na službě Zboží.cz: