Výběr potravin sestavila odbornice na výživu Lisa Youngová, profesorka na New York University. Které potraviny tedy mají tu prospěšnou vlastnost, že kromě hubnutí nám pomohou i udržet si dobrou náladu?

Losos 

Důvodů, proč zařadit lososa do našeho jídelníčku, je hned několik. Omega3 mastné kyseliny v něm obsažené pomáhají udržet zdravou tělesnou hmotnost, a to především pokud jím nahrazujeme červené maso. Zároveň pomáhají uvedené mastné kyseliny i udržovat dobrou náladu. Zkuste tedy lososa zařadit do jídelníčku alespoň třikrát týdně, doporučuje Youngová.

Špenát

Špenát je vhodné zařadit do jídelníčku už jen kvůli bohatému zdroji hořčíku. Pokud nám tento minerál výrazněji chybí, můžeme se cítit unavení či podráždění. Je také dobrým zdrojem různých vitamínů nebo železa.

Dřívější výzkum navíc poukázal na fakt, že konzumací špenátu snížíme chuť na sladké či slané, čímž můžeme lépe regulovat svoji váhu, cituje Women’s Health magazine.

Řecký jogurt 

Řecký jogurt se zabydlel i na pultech českých obchodů. Produkt bohatý na bílkoviny pomáhá při tvorbě prospěšných chemických látek v mozku, čímž také pomáhá udržovat energetickou hladinu v těle a celkovou bdělost.

I on je prospěšný při hubnutí. Jak zjistili odborníci z University of Tennessee v Knoxville, pravidelní konzumenti tohoto jogurtu dosahovali lepších výsledků při hubnutí a shazování tuku v oblasti břicha.

Cherry rajčata 

Malá cherry rajčata obsahují lykopen, barvivo a zároveň antioxidant, který lidskému organismu pomáhá v boji se škodlivými látkami. Zároveň v těle zpomaluje hromadění škodlivin, které mají v důsledku vliv i na naši celkovou náladu.

Tuňák

Podobně jako losos je i tuňák vhodným zdrojem omega3 mastných kyselin, které lidskému tělu prospívají. Jeho konzumace prý navíc pomáhá k lepšímu uvolňování serotoninu v těle. Tedy hormonu, který nás činí spokojenějšími. Navíc podporuje pocit nasycení, takže je méně pravděpodobné, že se budeme přejídat.