Racionální člověk si rychle uvědomí, že super diety prezentované mnohými celebritami působí rychle, ale výsledkem většiny z nich je pouze nárazové hubnutí, které dlouho nevydrží a většinou se i v brzké době dostaví nepříjemný jojo efekt. K tomu, aby se dostavily pozitivní výsledky, které navíc vydrží, je zkrátka potřeba nejen čas, ale i správný jídelníček a nezbytný pohyb.

I v případě, že se snažíte veškeré zmíněné věci dodržovat, se může ale docela jednoduše stát, že výsledkem je pouze stále stejná váha, případně i malé nabírání kil navíc.

Rozhodně se nejedná o výjimečný stav, který by trápil jen pár jedinců, naopak postihuje stále více lidí. Kde je tedy chyba? Samotné již zmíněné kroky jsou správné, už málokdo ale ví, jak nejen dobře volit třeba velikost porcí nebo druhy potravin, ale také například jak správně cvičit, aby byl pohyb opravdu k užitku, cituje server Cleo. Vyvarovat se takových chyb přitom není zas až tak složité.

Vysoké cíle

Čím více budeme chtít shodit nebo zlepšit svou postavu, tím déle nám to bude trvat. Prvním zásadním bodem k jakémukoli úspěchu je tak vytrvalost. Důležité také je, stanovit si režim hubnutí postupně. Shodit kilogram za dva či tři týdny se možná zdá někomu málo, ale není to tak.

Každý malý krok kupředu, který se vám povede, je základem k dalšímu pokroku. Nastolíte-li si navíc pravidelnost, s kterou budete jednotlivé procedury provádět, účinnost bude brzy o to výraznější. Naučte se také dělat si radost a odměňovat se, když se vám povede i sebemenší zlepšení.

Špatná strava

Špatné složení jídelníčku a nepravidelnost stravování stojí z velké většiny nejen za neúspěchy při hubnutí, ale také za následným přibíráním na váze. Není nic neobvyklého, že mnozí lidé nesnídají, k obědu jen zhltnou něco malého, protože nemají na normální jídlo čas, a večer se snaží dohnat správnou porci denního přísunu.

Důležité je dodržovat pravidelnost - snídat, svačit, k obědu si najít čas na teplé jídlo, odpoledne svačit a nezapomínat ani na večeři. Večerní jídlo si naplánujte klidně i na pozdější dobu (nemusíte jíst v šest hodin), pokud chodíte spát později, večeří třeba v osm hodin večer toho moc nezkazíte. Je také nutné dodržovat pravidelný pitný režim.

Další problém spojený s jídlem je špatná volba místa, kde se stravujeme. Konzumací snídaně v autobuse či autě, oběda u počítače a večeře třeba v posteli se pozitivních výsledků v regulaci váhy opravdu asi nedočkáte. V každé takové situaci nevěnujete dostatečnou pozornost tomu, co jíte, navíc pak má většina lidí tendenci vybírat si tučnější jídla a větší porce.

Chybné rozvržení pohybu a náročnosti cvičení

Pohyb je pro regulaci váhy nezbytný, bez rozmyslu ale cvičit nepomáhá. Při nadmíře nárazové fyzické námahy riskujete zdravotní problémy nebo úraz, naopak při malé intenzitě, byť pravidelné, vaše tělo nezačne dostatečně spalovat přebytečné tuky. Z počátku, hlavně pokud nejste na cvičení zvyklí, si nastavte nízkou zátěž a postupně ji zvyšujte. Pokud si nejste jisti, jaký vhodný pohyb ve vašem případě zvolit, poraďte se s odborníkem.

Nedostatečný spánek 

Spánek slouží nejen k odpočinku po náročném dni, je také nezbytnou součástí úspěšného hubnutí. Navíc přispívá k regulaci denního výdeje energie. Podle výzkumů stačí jediná probdělá noc, aby se následující den zpomalil metabolismus a tělo začalo přibírat na váze. Organismus pak totiž paradoxně vykazuje větší pocit hladu.