Článek
Brusel nejprve počátkem dubna spustil kampaň za voličskou účast na populárních hudebních stanicích MTV či VH1 a záhy následovalo otevření profilů na oblíbených komunikačních fórech Facebook, MySpace a Flickr a prezentace na YouTube. Evropská komise doufá, že to v červnu pomůže přitáhnout k urnám větší počet lidí ve věku od 18 do 24 let než v roce 2004, kdy se celkem dostavila necelá polovina voličů.
Kromě toho, že stránky připomínají termín voleb a vysvětlují, jaký vliv mají rozhodnutí Evropského parlamentu na každodenní život Evropanů, poslouží profily i jako přístupy do sekcí a odkazů na hlavních webových stránkách instituce, uvádí se v tiskové zprávě.
Výhledy před volbami nejsou příliš nadějné. Francouzský deník Liberatión před časem zveřejnil odhad, podle něhož přijde hlasovat jen necelá třetina voličů.
Brusel letos na kampaň před volbami vynaložil na 18 miliónů eur, což je sice vyšší částka než před pěti lety, ale od té doby se EU rozrostla o další dva členské státy Bulharsko a Rumunsko. „Znamená to, že se letos v průměru na osobu vydá asi jen pět centů,“ upozornil Jan Pátek, tiskový atašé Evropského parlamentu v Praze.
Přes 375 miliónů občanů 27 zemí Unie bude volit svých 736 zástupců do Evropského parlamentu od 4. do 7. června.