Článek
V pátek se za letu z Phoenixu do Sacramenta utrhl kus stropu kabiny, ve které prudce poklesl tlak. Pilotům se podařilo nouzově přistát na vojenském letišti Yuma v Arizoně. Nikdo nebyl vážněji zraněn, pasažéři vyvázli a lehčí poranění utrpěl jeden z členů posádky. Pasažéři uvedli, že dírou bylo vidět nebe. [celá zpráva]
Testy ukázaly, že na trupu 15 let starého letadla bylo značné množství únavových lomů. Podle vyšetřujících expertů se povrch začal odtrhávat na spoji dvou panelů pokrývajících trup, což dokazuje, že šlo právě o únavový lom.
Stroj podle sdělení aerolinek patřil k nejstarším ve flotile více než pěti set Boeingů 737, všemi kontrolami však prošel bez problémů.
Kvůli mimořádné události nařídili Southwest mimořádnou kontrolu všech osmdesáti letounů stejného typu. U dalších tří se na trupu našly únavové lomy. Devatenáct jiných ale bylo v pořádku a byly vráceny do služby.
Southwest Airlines měly problémy s únavovými lomy už v roce 2009. U jednoho z Boeingů 737 se za letu v trupu objevila díra o velikosti fotbalového míče. [celá zpráva]
Ještě předtím se ukázalo, že v letech 2006 a 2007 společnost neprovedla u 46 Boeingů 737-300 nařízené kontroly. Na šesti se objevily únavové lomy. Americkému Úřadu pro letectví FAA zaplatila pokutu ve výši 7,5 miliónu dolarů a změnila program údržby. [celá zpráva]
Boeing 737 je jedním z nejrozšířenějších dopravních letadel na světě. Problémy u verze 300 se objevily i u dalších společnost, ale nyní velké americké aerolinky využívají jen novější verze, u níž se tyto problémy neobjevují.