Hlavní obsah

Jak poznáte naschvál od nepozornosti? S motorkářkou o motorkářích

Motorkáři po zimě vytáhli své stroje a řada řidičů aut se na ně dívá skrz prsty. Co udělat pro to, abychom je jako řidiči zbytečně neohrožovali? Jak často se motorkář dostane do nebezpečné situace? A jak se pozná, že řidič skútru nemá „noty” na motorku? To se dozvíte v šestém díle podcastu Po asfaltu.

Jak poznáte naschvál od nepozornosti? S motorkářkou o motorkářích

Stejně jako se s teplejšími dny bude zvyšovat počet cyklistů na silnicích, bude růst i počet motorkářů. Jak na soužití dvoustopých a jednostopých motorizovaných strojů, mi přišla do studia říci motorkářka Šárka Holubová.

Na jedné motorce jezdí do práce, na druhé pro zábavu, ale přiznává, že občas jede i autem. Jako motorkářka pozná, jestli řidič auta před ní zablokoval v koloně průjezd mezi jízdními pruhy schválně, nebo „pouze” nevnímá dění kolem sebe.

Pozná také, jestli pilot skútru před ní nemá řidičák na motorku, nýbrž „jen” na auto – dávat takovým lidem do rukou 125ccm stroj podle ní není dobrý nápad. Dálková světla prý občas používá i v provozu – říká, že když řidič auta vidí motorkáře, i když jeho rychlost a vzdálenost třeba nedokáže odhadnout, je to lepší, než kdyby si motorkáře vůbec nevšiml.

Co by řidiči mohli zlepšit ve vztahu k motorkářům? Je to především ohleduplnost; stejně jako na motorkách jezdí někteří lidé nebezpečně, v autě i na bicyklu to je stejné. S naschvály a nebezpečnými situacemi, způsobenými řidiči aut, se setkává často, ale pořád stejně – nevnímá nějaký nárůst agresivity. Šárka Holubová rovněž dodává, že řidiči silných aut by s motorkáři neměli závodit.

V šestém dílu podcastu Po asfaltu se dozvíte mimo jiné také to, jak musí motorkář přemýšlet při jízdě, anebo jak se pozná, že řidič skútru neprošel autoškolou na jednostopé vozidlo.

Po asfaltu
Život na čtyřech kolech a chování za volantem očima člověka, pro kterého je řízení vším. Poslouchejte na Spotify nebo Apple Podcasts.
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků