Hlavní obsah

RECENZE: Telenovela se zkřížila se Sexem ve městě a Kameňákem

Šťastný nový rok Jakuba Kronera, slovenská horská komedie s několika českými herci, vypadá, jako by si úplně neujasnila žánr. Snaha použít snad všechny existující klišé a zasáhnout co nejširší cílovou skupinu vytvořila zvláštní hybrid. Slibné momenty střídají propady hluboké jak Macocha.

RECENZE: Telenovela se zkřížila se Sexem ve městě a Kameňákem

Tak trochu Esmeralda, tak trochu Sex ve městě, ale ve výsledku možná spíš Kameňák. Šťastný nový rok ukazuje skupinku žen po třicítce, které rozebírají své vztahové krachy a stěžují si. Na chvíli působí dokonce i moderně, aby se pak překlopil do úplně jiného žánru. Nešťastná opuštěná (Táňa Pauhofová) je utěšována kolektivem a tu se na horách objeví urostlý sympaťák, šofér nějakého miliardáře. Opuštěná se zamilovává, ale obelhal ji. Divák už od začátku vše ví, je mu vysvětleno, že řidič je vlastně miliardář, jen to ze skromnosti nechtěl říct. To je, panečku, rozkošné nedorozumění!

V další linii vidíme romantického starce Štefana, který se rozhodne po 40 letech (!) naslepo hledat bývalou přítelkyni. Babička nic netuší a jede na dovolenou s mladými. Pochopitelně že se Bartoška a Vášáryová jednoho dne shledají a vše zalije vodopád slz. Toť další „originální“ zápletka.

Snímek má ale ještě další rozměr, je to komedie spoléhající na humor hrubého zrna. Romantické momenty narušují rádoby komické výstupy – dost špatný Jakub Prachař nepřekvapivě neumí hrát ani tentokrát – a překvapivé vulgarismy. Nejtrapnější je opakované užití ukradené hlášky Bolka Polívky (kur.. šikmooké), které zde absolutně nefunguje. Scénář zjevně pokládá diváka za slaboduchého a snaží se zavděčit „řachandou“ opravdu usilovně.

Táňa Pauhofová

Foto: IdoPR

Jiří Bartoška v komedii Šťastný nový rok

Foto: IdoPR

Tento všelidový počin se zkrátka nebojí ničeho – spojuje primitivní rasistický humor, prvky kýče, vulgarismy a starší herce v romantických situacích.

Přitom to nemusel být úplně špatný film. Chvíli se v něm vyskytují i dobré scény a hlášky (např. akce s medvědem) a obsazení je velmi nadprůměrné. Gabriela Marcinková je poměrně uvěřitelná, Emília Vášáryová je velmi dobrá herečka, jen nemá tolik prostoru. Další se chovají jako blázni (Kadeřávková, Prachař) a na propracování rozumné psychologie postav tu není ani čas, ani snaha.

Kdyby se vystřihlo pitvoření a ubohý nápad se záměnou miliardáře a místo toho se víc rozehrály nepovedené vztahy žen, které mohly klidně i nadávat (pokud by to dávalo v příběhu smysl), hodnocení by bylo mnohem vyšší. Takto scénář skončil zhruba v duchu přihlouplého odpoledního seriálu.

Celkové hodnocení: 50 %

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků