Hlavní obsah
Producent Vratislav Šlajer ohlásil natáčení dalšího seriálu. Foto: Bionaut

Producent Vratislav Šlajer: Všechno, co se v seriálu děje, je reálné

Historický okamžik a grandiózní úspěch. Osmidílný příběh o kyberšikaně #martyisdead režiséra Pavla Soukupa získal v pondělí v New Yorku jako první český seriál prestižní mezinárodní cenu Emmy. Líčí pátrání po důvodech smrti patnáctiletého Martina a odhaluje přitom nejtemnější stránky sociálních sítí. Vyhlašování probíhalo z prázdného sálu online, čeští tvůrci v čele s producentem Vratislavem Šlajerem napjatě čekali před obrazovkou.

Producent Vratislav Šlajer ohlásil natáčení dalšího seriálu. Foto: Bionaut
Producent Vratislav Šlajer: Všechno, co se v seriálu děje, je reálné

Je to grandiózní úspěch. Je vám líto, že jste ho neprožili v New Yorku?

Samozřejmě nás trochu mrzí, že jsme tam nemohli být osobně, ale vynahradili jsme si to jinak. Zorganizovali jsme s Mall.tv, která je spolu se sdružením CZ. NIC a naší společností Bionaut producentem seriálu, přímý přenos. Všichni jsme se nechali otestovat, dodrželi všechna nařízení a mohli se setkat, prožít to společně. Bylo to fajn, užili jsme si to.

Bylo vidět, že napětí by se dalo krájet. Jak moc jste si věřili a co rozhodlo o vítězství?

Byli čtyři nominovaní, takže jsme si věřili na pětadvacet procent. My jsme ale byli hrozně šťastní už za nominaci. Neměl jsem pocit, že nemáme šanci, ale do poslední chvíle může člověk jen doufat.

Myslím, že ve vítězství hrálo roli téma, které je důležité a spoustu lidí zajímá. Ale stejné se objevilo i v australském nominovaném seriálu Content. Myslím, že rozhodlo, že jsme téma zpracovali jako napínavý žánrový příběh. Chtěli jsme ukázat, že zlý není internet, zlí jsou lidé za ním. A chci zdůraznit, že všechno, co se v seriálu děje, je naprosto reálné.

Když chce filmař uspět na Oscarech, musí pro to udělat víc než jen natočit film. Zařídit projekce, dostat ho v Los Angeles do kin… Jak je to u Emmy?

Speciální projekce jsme nedělali, ale hodně se věnujeme festivalové distribuci a zahraničním prodejům. Myslím, že i to při rozhodování o Emmy zafungovalo.

Na texaském Austin Film Festivalu získal #martyisdead cenu pro nejlepší digitální sérii a na Marseille Web Festu ocenění za nejlepší režii a scénář. Doma se stal nejlepším televizním a internetovým seriálem na Finále Plzeň, z festivalu Serial Killer si odnesl cenu za nejlepší webový seriál.

Jak vlastně seriál vznikl?

Režisér Pavel Soukup chtěl točit o tématu závislosti a nebezpečí internetu, v Mall.tv zase hledali seriál pro mladší publikum. Spojili se a hledali producenty se zkušeností, což jsme my. A nám se hodně líbilo už to, že Mall.tv chce dělat pořady právě pro teenagery. Těm se žádná jiná televize nevěnuje.

Už jste ohlásili i pokračování #Annaismissing. Prozradíte podrobnosti?

Jak název napovídá, bude mít novou hlavní hrdinku, ale některé postavy, třeba policista nebo Martyho rodiče, se vrátí. Premiéru plánujeme na jaro 2021, a pokud to půjde, tak souběžně na Mall.tv a v kinech. Základ bude stejný, některé detaily se budou lišit i doplňovat.

Budou ale kina otevřená? Co si jako předseda představenstva Asociace producentů v audiovizi myslíte o prodlužování jejich uzavření?

Že PES na kina mírně řečeno zapomněl. Spojil všechny kulturní akce dohromady, ale kina jsou jiná než divadla nebo koncerty a v PES by měla být specifikovaná. Není to živá kultura, kina měla být otevřená už ve třetím stupni, když v něm mohou být otevřená kasina a restaurace.

Považujeme to za diskriminační. Na audiovizuálním průmyslu, a slovo průmysl podtrhuji, je závislých strašně moc lidí. A kina jsou bezpečná. Během léta z nich nebyl podle dostupných informací hlášen žádný zdroj nákazy, větrají se, mohou hrát třikrát denně, takže nemusí mít vyprodáno, aby se provoz vyplatil i při dodržení rozestupů. A extrémně problematické je, že audiovize není zařazena ani do programu COVID kultura 2.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků