Hlavní obsah
The Wretched

Jak se stal nízkorozpočtový horor neznámých tvůrců americkým filmem číslo jedna

Je to krásný příběh, který ukazuje, že co může být pro naprostou většinu filmových producentů bez nadsázky finanční katastrofou, může být pro jiné, i díky dokonalému načasování, šance prorazit. Chtělo by se skoro říci: Příběh jako z Hollywoodu.

The Wretched
Jak se stal nízkorozpočtový horor neznámých tvůrců americkým filmem číslo jedna

O hororu The Wretched byste se za normálních okolností nejspíš vůbec nedoslechli. Možná pár největších hardcore hororových nadšenců by vědělo o tom, že se v USA nějaký takový snímek dostal do oběhu. Ale situace je jiná. Tamější kina jsou kvůli pandemii koronaviru uzavřená, a fungují tak jen menší autokina, která promítají alternativní či nízkorozpočtové filmy. Producenti velkých kasovních trháků totiž s jejich uvedením na trh čekají, anebo je uvádí přes nejrůznější streamingové služby, jako je například Netflix.

Hororový snímek pojednává o mládenci, který zjistí, že sousedkou jeho otce je čarodějnice. Film byl do autokin vypuštěn 1. května a zažil parádní debut. Vzhledem k uzavření standardních kin se stal nejúspěšnějším promítaným snímkem v USA a tento post si drží už tři týdny. Snímek natočený bratry Brettem a Drewem Pierceovými pocházejícími z Detroitu zatím vydělal sice „jen” 350 tisíc dolarů, tedy asi osm a půl milionu korun, ale bratři jsou s výdělkem nadmíru spokojení a z jejich reakcí je patrné, že už jsou nejspíš dávno „v zelených”.

Horor The Wretched zaznamenal takový úspěch díky tomu, že byli jeho distributoři otevření tomu vysílat jej v desítkách autokin, které se v USA staly během pandemie oblíbenou kratochvílí, jež umožňovala dodržovat sociální odstup. A navzdory tomu, že ve filmu nehraje ani jeden známý herec, lidé na něj rádi chodí. Tedy jezdí, přesněji řečeno.

Spal mezi rekvizitami

„Byl to pro nás úplný šok, vážně to bylo celé trochu šílené. Jsme malý snímek z Michiganu, ale když máte nezávislý film, tak jste rádi, že vám ho promítnou v pár kinech. Vysílá se třeba týden a vidí ho možná tak deset lidí,” řekl s trochou nadsázky Brett Pierce pro Entertainment Weekly a dodal, že většina lidí v dnešní době potom film vidí, až když se dostane na nějakou streamovací službu. Návštěvnost však každý týden rostla a s ní i počet autokin, které snímek vysílají.

Tvůrci připouštějí, že snímek by byl obecně považován za nízkorozpočtový, ač toto označení nemají rádi, protože vyvolává negativní konotace. Že ale nízkorozpočtový je, značí i to, že jeden z režisérů spal několik dní natáčení na gauči mezi rekvizitami, protože štáb neměl dostatek míst na spaní. Přesné náklady na jeho tvorbu bratři sice neuvedli, nicméně s tím, kolik již vydělal, jsou spokojeni.

Otec měl k hororům také blízko

Bratři přiznávají, že mají z úspěchů smíšené pocity: „Pro Drewa a mě je to trochu divné. Jsme vážně šťastní z úspěchu filmu, ale také se cítíme provinile za to, že jsme šťastní, když tolik lidí prožívá tak složité období,” uvedl Brett s tím, že nyní s bratrem plánují natočit další film, který by se točil okolo vlkodlačí mytologie. Doufají však, že ten už by se mohl promítat v normálních kinech.

Není to ale úplně první počin bratrů, kteří se do tohoto odvětví dostali kvůli tomu, že jejich otec Bart Pierce byl sám zdatný filmař. Vytvářel například také speciální efekty pro dnes již ikonický hororový snímek Sama Raimiho z roku 1981 Evil Dead, známý v ČR jako Lesní duch či pod festivalovým názvem Smrtelné zlo. V roce 2011 vyprodukovali bratři zombie komedii Deadheads, která se ale žádného většího úspěchu nedočkala.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků