Hlavní obsah

RECENZE: Vesna vzkvétá ve své přirozenosti

Právo, Jaroslav Špulák

První turné dívčí kapely Vesna má název #MyaVy a v sobotu večer mělo zastávku v Praze. Malostranská beseda byla plná a kapela na pódiu ve formě. Můžeme-li její set chápat jako vyústění toho, co do této doby vytvořila a jak se prezentuje, pak je na dobré cestě. Navíc naznačila, jaké by mohly být její další kroky.

Foto: Milan Vopálenský

Patricie, zpěvačka kapely Vesna, v Malostranské besedě v Praze.

Článek

Od roku 2017, kdy ji založila zpěvačka, hudebnice a autorka písní Patricie Fuxová, vychází tato pražská skupina z folklorní noty. V jejích skladbách byla vždy velmi patrná, nicméně koncert ukázal, že se jí postupem času přibližuje popový element. Čerstvá písnička Nezapomeň, na které se producentsky podílel Marcell (na koncertu si ji s kapelou i zazpíval), a některé novinky, jež byly představeny, prozradily, že je to směr pro kapelu přirozený.

Vesna hrála akusticky. Nevypomáhala si samply ani okatě elektronickými plochami, naopak vsadila na přirozený zvuk svých instrumentů, který občerstvoval zvukový rejstřík klávesových nástrojů. Do sestavy přibyla baskytaristka Tereza, to aby byl celkový sound plný a basové linky nemusely znít z kláves či absentovat. Vesna má tedy již pět členek.

Foto: Milan Vopálenský

Houslistka Bára je též znamenitá vokalistka.

Patricie jako sólová zpěvačka bezpečně ovládá svůj hlas, rozezní ho hravě ve všech polohách, má v něm interpretační lehkost, a protože v něm nejsou žádné nepříjemné manýry, zapadá do akustické formy vystoupení. Houslistka Bára a bubenice Markéta ji výtečně doplňují ve vokálech, takže když zpívají tři, je to příjemné a noblesní.

Všechny hudebnice v sestavě spolehlivě ovládají své nástroje, a jsou v tom tak vyrovnané, že hudební složka ani v jedné své položce nestrádá. Dívky hrají pro celek, a tak když se například Markétě v jedné písni nabídly plochy, v nichž by mohla ve své hře přitvrdit (v minulosti přece hrála i v punkrockové kapele), neudělala to, protože by vystoupila z celistvosti Vesny a tím by narušila její interpretační koncepci.

Foto: Milan Vopálenský

Hostem koncertu Vesny byl zpěvák, skladatel, hudebník a producent Marcell (vpředu). Vlevo Patricie, vpravo baskytaristka Tereza.

Hodinu a půl trvající koncert probíhal na pódiu bez výpravy. Vystačil si se zadní plachtou, světelnou hrou a papírovou výzdobou nad hlavami diváků. Měl spád. Došlo na dvě tři skladby, které svou náladou zaostávaly za ostatními, celkově se v nich ale odrážely schopnost většinové autorky Patricie napsat jasné melodie i schopnost skupiny zaranžovat je a poté prezentovat tak, aby se z nich v přehledné (a na koncertě i zvukově) instrumentální lázni nic neztratilo.

Foto: Milan Vopálenský

Patricie na pódiu mnohokrát tančila.

Když Patricie uváděla písničky, mluvila k věci, když děkovala divákům za dlouhodobou podporu, bylo to od srdce. Publikum zpívalo většinu skladeb s kapelou a v řadách diváků byla i skupinka dívek, která bravurně pěla vokální party, a ještě k nim přidala různé melodické ozdůbky. Omlouvám se za osobní vsuvku, ale po mnohaletém docházení na nejrůznější koncerty se mi vůbec poprvé stalo, že vedle mě zpíval někdo, koho jsem s chutí poslouchal v kontextu toho, co se dělo na pódiu.

Byl to povedený klubový koncert, publikum stálo na dosah kapely a vše bylo bezprostřední. Těžko říct, jak by vypadal stejně laděný set na velké scéně, s největší pravděpodobností by se z něho ale přirozená písničkovost neztratila. Když je přítomná, těžko ji lze na akustickém vystoupení zahalit.

Vesna
Malostranská beseda, Praha, 23. listopadu

Celkové hodnocení: 85 %

Reklama

Výběr článků

Načítám