Hlavní obsah

Na české filmy chce přispívat ČT, Nova i Prima, ale kladou si podmínky

Právo, jp

Česká televize by si ráda udržela na své obrazovce reklamu i po skončení přechodu z analogového na zemské digitální vysílání (proces by měl v ČR skončit podle plánu 11. listopadu letošního roku) a hodlá z peněz za reklamu i nadále přispívat do fondu české kinematografie.

Článek

I Nova hlásí, že je připravena podílet se v daleko větším rozsahu než doposud na rozvoji českého filmového průmyslu. Ovšem za podmínky, aby se prostředky z reklamního trhu vrátily výhradně do rukou soukromých televizí. Rovněž Prima deklaruje připravenost konstruktivně jednat o svém podílu na financování Státního fondu kinematografie.

Taková stanoviska zazněla od čelných představitelů ČT, Novy i Primy na čtvrtečním semináři konaném ve Sněmovně k reklamě na veřejnoprávní televizi ve vztahu k jejímu případnému ukončení, tak jak to předpokládá senátní návrh novely příslušných zákonů.

Andruška byl v projevu velmi razantní. Kromě toho, že napadl ČT za její hospodaření v době, kdy soukromé televize přemýšlejí nad každou korunou, také prohlásil na adresu změny zákona „V současné době nevidím důvod, proč diskusi na toto téma opět otevírat. Prostředky získané z reklamy by měly sloužit i na podporu českého filmu, ale ne prostřednictvím nesystémového přerozdělování přes Českou televizi, která je majoritně financována z koncesionářských poplatků. Nehledě na to, že finanční prostředky na podporu českého filmu tvoří pouze malou část z celkového reklamního příjmu České televize," uvedl na semináři Andruška.

„Stát přestal uplatňovat metodu cukru a biče,“ řekl také Andruška. Cukrem byla podle něj reklama, která měla být na konci digitálního procesu ČT odebrána. Pravidla se však zásadně změnila. „Bičem jsou poplatky za užívání vysílacích frekvencí, které stát mezitím několikanásobně zvýšil," konstatoval nejvyšší šéf Novy.

Reklama

Výběr článků

Načítám