Hlavní obsah

Crussis: Od prázdného stolu mezi největší hráče na českém trhu s elektrokoly

Novinky, Crussis

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

„Asi úplně nejtěžší bylo podepsat smlouvu na výrobní halu v době, kdy jsme již třetím rokem byli v červených číslech,“ říká Petr Výkruta, majitel značky CRUSSIS, dnes jednoho z nejvýznamnějších hráčů na českém trhu s elektrokoly.

Foto: MTBS.cz

Petr Výkruta – jednatel společnosti CRUSSIS electrobikes s.r.o.

Článek

375 prodejců v Česku, okolo 50 na Slovensku a 11 500 elektrokol prodaných v loňském roce. To jsou čísla, na která se z nuly dostal tým cyklistických nadšenců okolo Petra Výkruty za sedm let.

 Jak začal příběh CRUSSIS?

„Prodávali jsme komponenty pro střešní solární instalace rodinných domků a v roce 2012 jsme dostali nápad, že našim zákazníkům nabídneme také elektrokola, která si rovnou nabijí svojí zelenou elektřinou. To byl první impulz,“ popisuje bod nula Petr Výkruta. Nápad vybudovat ryze českou značku elektrokol se tedy zrodil současně s touto myšlenkou.

Foto: MTBS.cz

Výrobní hala CRUSSIS v Hovorčovicích u Prahy s výrobní kapacitou 40.000 elektrokol ročně

„Myslím, že jsem dobrý obchodník, ale kolům jsem tehdy vůbec nerozuměl,“ vzpomíná dál na začátky Petr Výkruta. „Obklopil jsem se týmem lidí, jejichž životem je cyklistika, a společně jsme se přes všechna úskalí dostali v podstatě až tam, kde jsme dnes. Sami si navrhujeme geometrie i designy rámů. Stále se snažíme dávat lepší a kvalitnější komponenty na elektrokola jejichž kompletaci provádíme ve vlastní výrobní hale.V současné době máme v týmu spoustu cyklo profíků a schopných lidí v každém oddělení. Tvrdě všichni pracujeme, ale zároveň nás práce baví a naplňuje. Toho si moc vážím.“

Foto: CRUSSIS

Na elektrokole vyjedete tam, kam byste normálně nevyjeli a ještě si výlet naplno užijete

 Proč jsou elektrokola CRUSSIS tak oblíbená?

Elektrokola CRUSSIS zaujmou mezi konkurencí nejen svým neotřelým designem, ale udivují také svou výbavou. Zejména ve střední cenové třídě. „Byli jsme první, kdo v cenové relaci 40 - 50.000 Kč plně integroval baterie do rámů elektrokol. Nabízíme kvalitní středové elektromotory, dvanáctistupňové řazení SRAM a mnoho dalšího. A přesně to mě baví. Ubírat se vždy jiným směrem než konkurence,“ usmívá se Petr Výkruta, jehož vášní jsou kromě elektrokol také koloběžky. I ty totiž CRUSSIS vyrábí. „Rád se svezu ráno na koloběžce a odpoledne na elektrokole. Sport je pro mě opravdu důležitý.“

Foto: CRUSSIS

Koloběžka je skvělou formou udržování kondice a to i pro vaše mazlíky

 A jakou roli hraje v CRUSSIS Jaromír Jágr? 

„Obrovskou. A to nejen proto, že jde o nejvýznamnější sportovní osobnost u nás, se kterou se zákazníci dokáží ztotožnit,“ popisuje předloňský marketingový tah Petr Výkruta. „Když jsem před lety zjistil, že si Jarda Jágr koupil naši koloběžku, musel jsem to prostě zkusit. A nakonec jsme si s Jardou sedli nejen obchodně, ale hlavně lidsky. Každé focení s Jardou není jen práce, jak by se zdálo, ale pro všechny je to obrovský zážitek, kdy si s Jardou užijeme spoustu legrace.“

Foto: CRUSSIS

Jaromír Jágr, tvář elektrokol CRUSSIS, při fotografování reklamní kampaně v Krkonoších

 Kam to celé povede dál?

Petra Výkrutu dle jeho slov nebaví dělat jednoduché věci. „Kouknout se jak a co dělají ostatní, dát tomu jiný název a poslat na trh? Ne, to je to nejjednodušší, co můžete udělat, ale bez většího potenciálu na úspěch. Já mám rád výzvy a překonávání překážek. Vždy se snažíme jít vlastní cestou a přinést něco nového. Pak skládáme kostičku po kostičce. I když věž z kostek občas spadne a musíte stavět znovu lépe, nakonec ji třeba postavíte.“

Ta věž je dnes již opravdu vysoká. Elektrokola CRUSSIS totiž skutečně nelze přehlédnout.

Foto: CRUSSIS

CRUSSIS tým s Jaromírem Jágrem na loňském veletrhu For Bikes v pražských Letňanech

Výběr článků

Načítám