Hlavní obsah

Šikovné nástroje pro tvorbu webových stránek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Osobní prezentace, ale klidně i plně funkční e-shopy. Vytvořit si vlastní internetové stránky v dnešní době není vůbec žádný problém, nemusíte přitom být vysloveně programátor nebo zadávat zakázku za desetitisíce korun. Na síti je totiž k dispozici řada šikovných nástrojů, se kterými vytvoříte vlastní web doslova na pár kliků.

Foto: archív výrobce

Ilustrační foto

Článek

Webových služeb pro tvorbu internetových stránek je na síti nespočet. Než se vůbec vrhnete na tvorbu a registraci nějaké služby, je vhodné si rozmyslet, co od vlastní prezentace očekáváte. Úplně jiné nástroje jsou totiž vhodné pro osobní stránky, nabídku služeb, zpravodajské portály a pro e-shopy.

Prakticky všechny služby pro tvorbu webových stránek nabízejí hned několik šablon – zpravidla minimálně několik desítek –, ze kterých si můžete poskládat vzhled celého webu. Najdou se takové, které jsou nabízeny úplně zadarmo, většinou jsou ale služby na tvorbu internetových stránek zpoplatněné.

Placené tarify zpravidla startují už na částkách okolo jednotek stokorun za měsíc, v případě pokročilejších systémů s větším množstvím funkcí a větším úložným prostorem, který může být klidně i neomezený, se ale mohou vyšplhat až na jednotky tisíc korun měsíčně.

David Finger ze Seznamu: Email Profi bude zadarmo i nadále, chystáme kupu vylepšení

Internet a PC

Webnode

Webnode je populární v tuzemsku i zahraničí, dohromady má více než 40 milionů uživatelů. Tvorba webových stránek je k dispozici zcela zdarma, což například na osobní prezentace stačí. Počítat ale musíte s tím, že nabídka služeb je v takovém případě velmi omezená.

Vhodnější je zaplatit si tak alespoň nabídku Mini za 139 Kč měsíčně, která obsahuje prostor na serveru ve velikosti 1GB, dále získáte e-mailovou schránku i doménu na jeden rok. Za 249 Kč získáte balíček Standard, který obsahuje 3 GB prostoru a klidně až 20 různých e-mailových schránek. Velkou výhodou je, že se na něm již nezobrazuje reklama Webnodu, což přece jen není u profesionálních prezentací žádoucí.

Foto: webnode.cz

Webnode

Wix

Webový nástroj Wix se těší nebývalé popularitě především v zahraničí, cílí nicméně i na tuzemské zákazníky – stránky a služby má plně lokalizované do naší mateřštiny. Nabídka Wixu vyniká především obrovským množstvím nabízených šablon, k dispozici jich jsou stovky. Vyzdvihnout si zaslouží velmi dobrá optimalizace webových stránek pro mobilní telefony. Stejně jako u konkurence i Wix nabízí možnost získat vlastní doménu i s poštovní schránkou.

Měsíční tarify se platí v eurech, základní za 4,50 eura (110 Kč) však obsahuje reklamy od Wixu, pro osobní prezentaci je tak vhodnější tarif Combo za 8,50 eura (208 Kč), který již reklamu neobsahuje. Lidé navíc získají 3GB úložného prostoru. Za 14,50 eura (355 Kč) je k dispozici nabídka Unlimited určená pro podnikatele. Kromě 10GB prostoru je součástí tohoto tarifu například i aplikace Site Booster pro navýšení návštěvnosti stránek či Visitor Analytics, díky které zjistíte, odkud vaši návštěvníci přicházejí.

Foto: cs.wix.com

Wix

Mioweb

Prostřednictvím Miowebu je možné vytvořit webové stránky pro podnikání, on-line kurty, kluby, ale například i prodejní kampaně či celé e-shopy. Platí se 2000 Kč měsíčně bez závazku, službu tedy můžete kdykoliv zrušit a zároveň máte i na začátku 30denní garanci na vrácení peněz, pokud nebudete s nabídkou spokojeni.

Mioweb tedy místo rozličných tarifů cílí spíše na zkušenější uživatele, kteří již přesně vědí, co od svých webových stránek budou požadovat. I bez technických znalostí totiž získají v avizované ceně webhosting, zálohování a hromadu nástrojů, které jsou potřeba ke zvyšování návštěvnosti webových stránek či k navýšení prodejů.

Foto: mioweb.cz

Mioweb

Shoptet

Speciálně na podnikatele, kteří chtějí na internetu nabízet svoje výrobky nebo zřídit klidně i celý e-shop, cílí nabídka společnosti Shoptet. Základní nabídka je zdarma, získáte v rámci ní dokonce i firemní e-mail, ale můžete prodávat maximálně deset produktů – hodí se tedy pro webové prezentace jednotlivců.

S nabídkou vyšších tarifů roste pochopitelně i množství nabízených funkcí a doplňků, i v základní nabídce za 340 Kč měsíčně získáte pokladní systém a platební bránu. V každém případě je ale vhodné orientovat se prostřednictvím množství nabízených produktů. U nabídky za 340 Kč jich může být v e-hopu až sto, za 1140 Kč ale už tisíc. Ušetřit můžete v případě, kdy zaplatíte daný tarif na rok či dva dopředu, pak můžete z celkových plateb získat slevu až 10 %.

Foto: shoptet.cz

Shoptet

Email Profi

U řady služeb na tvorbu webových si připlácíte za to, že používáte více e-mailových schránek na vlastní doméně, což je u menších i větších firem velmi důležité. Vyřešit se to ale dá díky službě Email Profi od společnosti Seznam.cz daleko elegantněji – ta je nabízena zadarmo a můžete si zřídit neomezené množství poštovních schránek, a to včetně pokročilé antispamové ochrany. Nechybí ani další užitečné doprovodné služby, jako je kalendář.

Nové funkce přitom postupně přibývají a řada dalších je v plánu. „Na Email Profi přechází v letošním roce celý Seznam.cz, přitom jsme firma s více než 1500 lidmi. Vyvíjíme tedy většinu funkcí pro potřeby velké společnosti, jakou jsme my sami, ale těžit z toho budou moci všichni uživatelé služby Email Profi – a je jedno, jestli mají tři zaměstnance, nebo několik stovek. Poštovních schránek totiž může být pod jednou doménou registrováno neomezené množství,“ uvedl v rozhovoru pro Novinky.cz David Finger, který v Seznamu šéfuje divizi Emailu a službě Mapy.cz.

„Email Profi se brzy stane nástrojem, který vám pomůže s organizací lidí i práce. Vlastní kalendář budou totiž moci mít v rámci služby například předměty ve firmě. Lidé tak snadno zjistí, kdy je půjčený erární firemní notebook nebo služební auto. Lidé si tedy snadno vytvoří na pár kliků sofistikovaný rezervační systém,“ doplnil Finger.

Foto: Seznam.cz

Email Profi

ecPaper  

Užitečným nástrojem nejen pro e-shopy je ecPaper. Ten umožňuje převést letáky, katalogy a jiné PDF materiály do moderní interaktivní podoby. Ty pak lze snadno spravovat a publikovat na vlastních webových stránkách. Lidé mohou nakupovat přímo z interaktivních letáků, a to z mobilu i počítače – nabídky se totiž díky responzivnímu designu přizpůsobí obrazovce daného zařízení.

Kromě samotného převodu lze katalogy vybavit optimalizací pro vyhledávače (SEO), konverzí do e-shopu či jinam na web nebo pokročilými analytickými nástroji. Spravování katalogů probíhá přehledně v administraci na jednom místě a díky tomu správu zvládne opravdu každý. V nabídce je ale i možnost kompletního outsourcingu, kdy vše vyřeší tým ecPaperu.

Tuto službu využívají i velké společnosti, jako například Asco, Peugeot či Sparkys. Služba je nabízena za měsíční poplatek, nejlevnější tarif vyjde na 1000 Kč.

Foto: ecpaper.cz

Webové stránky služby ecPaper

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám