Hlavní obsah
BlindShell 2 Baroque Foto: archív výrobce

Český výrobce mobilních telefonů a aplikací pro nevidomé BlindShell vstoupil na americký trh. Ještě letos tam chce vytvořit 30 procent svého obratu. Finišuje také s distribucí do subsaharské Afriky. První aplikace BlindShellu vzešla z diplomové práce na pražském Českém vysokém učení technickém, dnes firma prodává produkty téměř v celé Evropě.

BlindShell 2 Baroque Foto: archív výrobce
Češi chtějí uspět s vlastním mobilem v USA

„O proniknutí na americký trh usilujeme od roku 2016 a očekáváme, že teď, když se to povedlo, vytvoří ještě v tomto roce 30 procent našeho letošního obratu,“ uvedl ředitel BlindShellu Jan Šimík. Firma si podle něj na březnové výstavě v USA ověřila zájem o své telefony a od té doby intenzivně pracovala na americké verzi. U prvních zákazníků budou přístroje během několika týdnů.

V letech 2016 až 2019 společnost navázala partnerství s organizacemi, které mají v USA na starosti pomůcky pro handicapované, mimo jiné s veteránskou asociací VA. Klíč k úspěchu však ležel i v technologii. Firma musela přijít s produktem, který měl ovládání hlasem, což původní výrobek neměl.

BlindShell 2 Baroque

Foto: archív výrobce

V současnosti BlindShell nabízí dva modely pro nevidomé. Za 7900 Kč je k dispozici BlindShell Classic, což je model s klasickou konstrukcí a tlačítky – má však speciálně upravený software pro nevidomé. Na 6900 Kč pak vyjde BlindShell 2 Baroque, který se však chlubí již dotykovým displejem, klasický číselník nemá vůbec.

BlindShell v posledních letech výrazně roste. Letos se umístila v žebříčku Deloitte Technology Fast 50 CE, který oceňuje nejrychleji rostoucí technologické společnosti ve střední Evropě, a to konkrétně v kategorii Rising Star. Podmínkou pro zařazení do této kategorie jsou výnosy vyšší než 30 000 eur (zhruba 770 000 Kč) v každém z posledních tří let.

BlindShell Classic

Foto: archív výrobce

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků