Hlavní obsah

Tržby Seznamu loni atakovaly hranici pěti miliard korun

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Celkové tržby společnosti Seznam.cz činily v loňském roce 4,946 miliardy korun. To představuje v meziročním srovnání nárůst o 5,5 procenta. Za rok 2020, který významně poznamenala pandemie koronaviru, vykázala česká internetová jednička zisk před zdaněním a úroky (EBIT) ve výši necelých 1,6 miliardy korun, o téměř 180 milionů korun více než za rok 2019.

Foto: Koláž Novinky.cz

Logo společnosti Seznam.cz

Článek

„Stejně jako spousta firem i Seznam se loni v březnu obával toho, co přijde. Pandemický rok ale přinesl velký zájem uživatelů o aktuální a důvěryhodné informace, které nacházeli právě na naší domovské stránce,“ prohlásil Pavel Zima, co-CEO společnosti Seznam.cz.

To se podle něj promítlo do návštěvnosti domovské stránky, patrná byla nejen zvýšená konzumace vlastního zpravodajského obsahu, ale i článků partnerů ve feedu.

„Díky nasazení obchodního týmu jsme dokázali reagovat na změny ve výši a složení inzertních investic našich klientů, což nám umožnilo splnit ambiciózně nastavený finanční plán,“ komentoval podařený rok Zima.

Seznam.cz rozdá reklamu za sto milionů. Pomůže mírnit dopady koronaviru

Koronavirus

Připomněl také, že během pandemie „rozdal Seznam více než sto milionů korun v rámci akce Nenecháme vás v tom, čímž pomohl znovu nastartovat reklamní byznys vybraných inzerentů“.

Vedle domovské stránky, které se z pohledu návštěvnosti dařilo, významně ve srovnání s trhem rostla i služba Zboží.cz, což bylo dáno i tím, že koronavirová krize přinesla přesun uživatelů a jejich aktivit do on-line prostředí.

V Česku se chceme ve spolupráci s tisícovkou e-shopů stát nákupní platformou konkurující velkým globálním hráčům.
Pavel Zima, co-CEO společnosti Seznam.cz

„Služba Zboží.cz meziročně zvýšila nejen svou návštěvnost, a to na tři miliony reálných uživatelů měsíčně, ale v porovnání s předchozím rokem rostla ve výnosech ještě rychleji než celý e-commerce trh, a to o 35 procent,“ doplnil Zima.

Právě proto se Seznam rozhodl vyčlenit celou oblast e-commerce do samostatné produktové divize. „Aktuálně hledáme jejího ředitele a máme velké ambice. V Česku se chceme ve spolupráci s tisícovkou e-shopů stát nákupní platformou konkurující velkým globálním hráčům,“ podotkl Zima.

Boj proti koronaviru a chytřejší Vyhledávání

Kromě obsahových a e-commerce služeb se dařilo i aplikaci Mapy.cz. Ta se v minulém roce zapojila do boje s koronavirovou pandemií díky možnosti sdílení polohy, což přilákalo okolo půl milionu zcela nových uživatelů.

Mapy.cz se dočkaly také nových funkcí a vylepšení – nabízejí například aktuální dopravní informace v rámci navigace.

Vyhledávání Seznamu zaznamenalo loni 6procentní nárůst návštěvnosti. Nasazeno bylo navíc vyhledávání pomocí významových vektorů, což je jedna z největších změn za poslední dekádu.

„Zkrátka to hledá lépe. Techničtější vysvětlení pak je, že místo slov a jejich synonym hledáme jejich významy. Nejvíc se to projevuje u delších dotazů, kde technologie sama pozná, co je nejpodstatnější část dotazu a kde ji najít. Zkuste si třeba ‚jak nazýváme krátké satirické básně‘, kde přirozenou řečí psaného dotazu podáme hned na prvním místě dokument, který našeho křížovkáře zajímá,“ uvedl ředitel Seznam.cz Vyhledávání Tomáš Pergler.

Pergler ze Seznam.cz Vyhledávání: Jsme tu doma, Čechům rozumíme lépe

Internet a PC

Na podzim spustil Seznam.cz na svých obsahových službách nový diskuzní modul. „Díky němu máme v diskuzích každý den přes 800 000 lidí. Tři měsíce po startu jsme hladce překročili hranici 50 000 příspěvků denně a rosteme dál. Patříme k jedné z nejpoužívanějších tuzemských diskuzních platforem a jsme dokonce větší než český Twitter,“ prohlásil Zima.

V letošním roce se podle něj Seznam.cz zaměří na rozšíření video- a audioobsahu na svých službách. Už nyní láká videotvůrce na to, že mohou zveřejňovat své výtvory na serveru www.stream.cz a získávat podíl z reklamy, která se uživatelům zobrazí. Nyní se bude česká internetová jednička více zaměřovat i na tvůrce podcastů, pro které chystá zcela nový distribuční kanál. Autorům psaných článků pak umožní publikovat texty na domovské stránce.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám