Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Richard Drew, ČTK/AP

Koronavirus Facebooku pomohl, sociální síť hlásí miliardový zisk

Americká internetová společnost Facebook ve druhém čtvrtletí letošního roku zdvojnásobila čistý zisk na 5,18 miliardy dolarů (114,7 miliardy Kč) z 2,62 miliardy dolarů před rokem. Hospodářské výsledky předčily očekávání analytiků. Během pandemie, kdy prudce stoupl provoz na internetu, využívalo jeho cílené reklamy více firem.

Ilustrační foto Foto: Richard Drew, ČTK/AP
Koronavirus Facebooku pomohl, sociální síť hlásí miliardový zisk

Hospodářský výsledek z loňského druhého čtvrtletí zahrnoval též pokutu dvě miliardy dolarů od americké Federální obchodní komise (FTC) za porušení ochrany soukromí. Zisk na akcii z letošního druhého kvartálu činil 1,80 dolaru.

Celkové tržby Facebooku v tomto období meziročně stouply o 10,7 procent na 18,69 miliardy dolarů, a překonaly tak odhady odborníků dotazovaných společností Refinitiv. Ti měly za to, že tržby internetové společnosti budou 17,4 miliardy dolarů.

Počet aktivních měsíčních uživatelů v období od dubna do června vzrostl na 2,7 miliardy, zatímco analytici odhadovali, že sociální síť bude na konci června mít 2,62 miliardy uživatelů.

Akcie Facebooku v řádném obchodování zpevnily o půl procenta na 234,5 dolaru. Po konci seance si kolem 22:45 SELČ mimo burzovní obchodování připisovaly přes šest procent.

Bojkot reklamy na Facebooku

Facebook čelí již druhým měsícem bojkotu inzerce v rámci iniciativy Stop Hate for Profit, tedy za kampaní Zastavme nenávist pro zisk. K bojkotu reklamy vyzvaly minulý měsíc americké skupiny bránící lidská práva. Protestují tak proti laxnímu přístupu sociální sítě k nenávistným projevům, obtěžování a dezinformacím.

Mezi stávkující podniky patří Lego, americký operátor Verizon, výrobci zmrzliny Ben & Jerry's, nápojů PepsiCo a outdoorového vybavení Patagonia a The North Face. Marně byste hledali na této sociální síti také reklamy sítě kaváren Starbucks či britsko-nizozemského výrobce spotřebního zboží Unilever.

V červenci se k reklamní stávce přidala také americká mediální a filmová společnost Walt Disney. Podle výzkumné společnosti Pathmatics byl Walt Disney dokonce v prvním pololetí letošního roku největším americkým inzerentem na Facebooku.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků