Tesco začne soubor produktů pod názvem "Tesco Software", který pro řetězec vyvinula firma Formjet, nabízet nejprve v Británii. Firma tak chce expandovat do zdejšího téměř 360miliardového trhu se softwarem.

Obchodní řetězec bojuje s konkurencí známých rivalů, jmenujme Microsoft či Symantec, hlavně nízkou cenou. Balík kancelářských programů či bezpečnostních nástrojů totiž nabídne za přibližně desetinovou cenu ve srovnání se "zavedenými" společnostmi. Hovoří se o ceně 20 liber za sadu programů (asi 900 korun), kterou budou schopny zastoupit Microsoft Word či Excel. 

Produkty s logem Tesco Software začne Tesco prodávat ve svých anglických pobočkách ještě tento měsíc. Firma uvedla, že je v říjnu nabídne hned ve 100 obchodech. V rámci celé Anglie je společnost uvede do 12 měsíců.

Firma odhaduje, že během šesti měsíců se jejich programů prodá za více než miliardu liber. Nabídka produktů zahrnuje ucelenou sadu kancelářských programů, antivirový produkt, aplikaci pro správu financí, vypalovací programy a editor fotografií. Tesco bez bližších podrobností dodalo, že software bude kompatibilní i s konkurenčními produkty.

Vzhledem k nízké ceně, za kterou se Tesco chystá vlastní programy nabízet, o ně očekávají analytici velký zájem. A to přesto, že na trhu existuje celá řada alternativ, které jsou zcela zdarma. Jmenujme například OpenOffice [celá zpráva] coby freewarovou konkurenci Microsoft Office. Potíž je podle expertů v tom, že tzv. open source aplikace lidé neznají.