Hlavní obsah

Ztráta internetové hudební prodejny Napster klesla

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

LOS ANGELES

Ztráta internetové hudební prodejny Napster letos ve druhém čtvrtletí klesla na devět miliónů dolarů (197,4 miliónu Kč) z loňských srovnatelných 13,6 miliónu dolarů. Podle společnosti stojí za příznivějšími výsledky větší zájem uživatelů o stahování hudby z webu.

Článek

Ztráta na akcii se snížila na 21 centů z loňských 32 centů. Čisté příjmy za tři měsíce do konce září stouply o devět procent na 25,5 miliónu dolarů. Analytici přitom očekávali v průměru ztrátu 27 centů na akcii při tržbách 25,5 miliónu dolarů.

Hlavní část tržeb pochází od předplatitelů, kteří mají měsíčně neomezený počet stahování. Firma však prodává také jednotlivé písničky a umožňuje stahování hudby do mobilních telefonů. Napster měl na konci čtvrtletí 518 000 předplatitelů. To je mírný nárůst ve srovnání s koncem června, kdy měla společnost 512 000 předplatitelů.

Napster najal společnost UBS Investment Bank, která mu má najít partnera či zájemce o jeho převzetí. Společnost v současnosti odmítá tuto situaci komentovat.

Napster patří k průkopníkům distribuce hudby po internetu. Výměnu hudebních souborů totiž zavedl již koncem 90. let. Brzy se ale stal trnem v oku velkých nahrávacích firem, kterým začaly klesat tržby. Podnik sérii žalob neustál a v červenci 2001 musel odejít ze scény.

V roce 2003 se ale Napster znovu objevil na internetové scéně. Začal fungovat legálně, neporušuje už autorská práva. Jeho majitelem se stala softwarová společnost Roxio, mj. výrobce vypalovacích programů, která později přijala název Napster a v lednu 2005 uvedla své akcie pod stejným názvem na burzu.

Reklama

Související články

Napster opět ožije!

Každý milovník mp3, který surfuje po netu, se nemohl nesetkat s legendárním pojmem Napster. Jde o program, který umožňoval uživateli stahovat hudební soubory...

Výběr článků

Načítám