Hlavní obsah
Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz

Finanční poradna: Jak uspět v online podnikání

Pandemie koronaviru letos již dvakrát na několik týdnů zavřela mnohé kamenné obchody, a pokud obchodník neměl zároveň zřízený i e-shop, měl smůlu. Online nakupování letos frčí, nikdy proto není pozdě se do provozování e-shopu pustit. I z toho důvodu přinášíme několik rad a tipů, jak začít i jak svůj internetový obchod zviditelnit.

Ilustrační snímek Foto: Profimedia.cz
Finanční poradna: Jak uspět v online podnikání

V případě, že s podnikáním teprve začínáte a dokážete si odpovědět na tři otázky: co budete prodávat, komu nabízet a proč právě vy a vaše značka, je to pozitivní signál, že se do podnikání můžete pustit. Rozhodně se vyplatí mít dlouhodobou strategii a podpořit povědomí o značce všemi vhodnými nástroji.

Právní stránku svého podnikání jste vyřešili, na řadě je tvorba internetových stránek. Pokud si na to sami netroufáte, můžete využít služeb specializovaných firem, které nabízí spuštění webu v základním balíčku i zdarma.

Dalším důležitým krokem je tzv. responzivní design stránek. Ten zákazníkům poskytne skvělé podmínky pro nakupování ve vašem e-shopu i přes mobilní telefon nebo tablet, kam se uchyluje více než polovina uživatelů internetu.

Buďte vidět

Kýžené ovoce přinese reklama na sociálních sítích například v podobě PPC kampaní (pay-per-click, platba za kliknutí).

Vyplatí se vám investovat i do reklamního systému Sklik. Váš e-shop pak bude vidět například ve vyhledávání Seznam.cz, v obsahové síti a na dalších nejnavštěvovanějších webech českého internetu.

Zaregistrovat se můžete i do katalogu Firmy.cz, který je v základní verzi zdarma a nabídne veškeré informace o vašem internetovém obchodě na jednom místě.

Zviditelnit se na internetu můžete i tím, že si svůj e-shop zaregistrujete na nákupních rádcích a srovnávačích.

Například Zboží.cz porovná ceny všech podobných produktů nabízených od různých prodejců nebo napoví, kde si váš produkt mohou lidé vyzvednout. Poskytne nakupujícím třeba i návody a recenze na váš sortiment.

Záleží i na výběru dopravce

Zboží zakoupené ve vašem e-shopu je také třeba dopravit k zákazníkovi. Možností výběru je mnoho. Ovšem zvlášť nyní v kapacitně přetíženém předvánočním období se vyplatí sjednat si takového partnera, na kterého bude spolehnutí a který garantuje včasné dodání zboží. Příkladem může být třeba Zásilkovna, která navíc nabízí celou škálu možnosti doručení.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků