Hlavní obsah

Na dárky z internetu se čeká i tři týdny

Právo, Jakub Svoboda

Bez ohledu na to, zda se v prosinci otevřou obchodní centra a další prodejny, už teď je jasné, že vánočních dárků přes internet si letos Češi pořídí opět víc. Přepravní společnosti kvůli očekávanému rekordnímu množství apelují, aby lidé zbytečně neotáleli.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační snímek

Článek

Již na konci října vzrostlo množství doručovaných balíků kvůli uzavřeným obchodům meziročně o 50 až 100 procent. Problémy s termíny dodání zboží navíc už teď hlásí některé e-shopy.

Například Bontonland.cz u části nabízeného sortimentu upozorňuje, že předběžná doba dodání zboží se pohybuje obvykle od sedmi do 14 dní.

„Máte-li objednané zboží ze sekce ,oblečení‘ a ,merch a doplňky‘, může být dodací lhůta delší než tři týdny,“ informuje obchod v e-mailech své zákazníky. „Protože očekáváme obrovský nápor, doporučujeme zákazníkům, aby vánoční dárky objednávali, pokud možno již nyní. Nejpozději však tak, aby nám je e-shopy předaly k přepravě maximálně 18. prosince. Prosíme zákazníky o trpělivost, protože kurýři budou velmi vytíženi. Každý z nich běžně doručí až 250 zásilek za den a dalších 90 jich musí vyzvednout,“ sdělil Právu generální ředitel kurýrní společnosti DPD Miloš Malaník.

Do obchodů Češi nemohou, nakupují online

Finance

DPD má už teď v terénu 2000 kurýrů a vedle toho navýšila počet zaměstnanců i v depech a na zákaznické lince. „Zároveň jsme spustili náborovou kampaň na sociálních sítích, díky níž se můžeme připravit na případné personální výpadky v důsledku nemoci či karantény kurýrů. Zájem projevilo již více než 800 lidí,“ dodal Malaník.

Také marketingový ředitel PPL Milan Loidl doporučuje nenechávat nákupy na poslední chvíli, ale pokusit se je rozložit v čase, aby se nápor na balíkové společnosti obecně rozmělnil.

„Také vyzýváme k placení zboží předem e-shopům, aby se v maximální míře eliminoval kontakt s našimi řidiči nebo obsluhou parcelshopů. Pokud je zásilka přesto doručována na dobírku, doporučujeme platit platební kartou. Zákazníci by se měli také snažit udržovat co největší odstup při předávání zásilek, a jestliže jsou v karanténě, předem o tom naše řidiče informovat,“ zmínil další aspekt nakupování.

Balík nepřišel? Doručovatelé na příjemce často ani nezvoní

Domácí

Rovněž PPL nabírá před vánočními svátky stovky sezonních řidičů a manipulačních pracovníků.

Nápor je už od konce října

Na mimořádný nápor se připravují i pošťáci. „Rozhodný den, do kdy je potřeba předat zásilku do přepravy České pošty, nikoli zboží objednat na e-shopu, stanovíme na začátku prosince. Pro představu, loni byl tímto rozhodným dnem 20. prosinec. Předpokládáme, že i letos to bude přibližně stejné, ale začátkem prosince přesné datum i s ohledem na trendy v počtu balíků upřesníme,“ řekl Právu mluvčí pošty Matyáš Vitík.

„Vánoční dárky objednávejte letos s velkým předstihem,“ prosí zákazníky e-shopů šéf internetové služby Zaslat.cz Miroslav Michalko. Počet přepravených zásilek v týdnech před Štědrým dnem roste podle něj dvojnásobně a těsně před Vánoci dosahuje až trojnásobku obvyklého denního objemu. Letošní rok ale bude podle něj výjimečný.

E-shopy s elektronikou praskají už teď ve švech, nárůst objednávek je až 80 procent

Vánoce

„Protipandemická opatření vyvolala enormní poptávku po balíkové přepravě. Už v jarních měsících jsme přepravili o 95 procent zásilek více než obvykle ve stejném období,“ dodal.

Anketa

Objednáváte letos vánoční dárky na internetu?
Ano, už jsem objednal.
59 %
Ano, teprve budu objednávat.
21,5 %
Ne, dávám přednost kamenným prodejnám.
19,5 %
Celkem hlasovalo 2976 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Do obchodů Češi nemohou, nakupují online

Pandemie koronaviru zavřela mnohé obchody a lidem nezbylo nic jiného než pořídit si v tu chvíli v kamenném obchodě nedostupné zboží na internetu. Během první...

Výběr článků

Načítám