Hlavní obsah
Anonymní webová kampaň Foto: repro okradliletiste.cz

Letišti se nelíbí kampaň na billboardech BigBoardu proti konkurentovi JCDecaux

Letiště Praha připravuje trestní oznámení na neznámého pachatele pro pomluvu. Vadí mu kampaň na webu okradliletiste.cz a billboardech kolem letiště, které patří společnosti BigBoard. Kampaň napadá konkurenční společnost JCDecaux a vedení letiště.

Anonymní webová kampaň Foto: repro okradliletiste.cz
Letišti se nelíbí kampaň na billboardech BigBoardu proti konkurentovi JCDecaux

Od ledna převezme billboardy na pražském letišti právě od BigBoardu konkurenční firma JCDecaux, která tam již provozuje vnitřní reklamní plochy. Podle smlouvy má nyní JCDecaux letišti platit částku specifikovanou jako podíl na výnosech z reklamy, minimálně však 62 milionů korun ročně. Po převzetí reklamních ploch se tato částka má od ledna zvýšit o dalších 12 milionů. Kontrakt je platný do roku 2025.

Podle anonymní kampaně na billboardech a internetu dluží JCDecaux letišti na nájemném několik desítek milionů korun. Zároveň toto tvrzení autoři dávají do kontrastu s probíhajícím propouštěním kvůli koronavirové krizi.

BigBoard nechce říct, kdo za kampaní stojí

„Ano, stejně jako na nosičích jiných společností se tato kampaň objevila i na nosičích naší společnosti,“ uvedla mluvčí společnosti BigBoard Pavlína Stránská.

Společnost odmítla zveřejnit, kdo je zadavatelem kampaně. „Informace o zadavatelích standardně nezveřejňujeme, je to součást obchodního tajemství, na kterém naši klienti trvají,“ dodala Stránská.

Letiště Praha uvedlo, že společnost BigBoard vyzve k okamžitému odstranění vizuálů ze všech jejích reklamních nosičů. Obsah kampaně je totiž podle něj pomlouvačný.

„Kampaň již běží několik týdnů a zatím jsme nebyli nikým k ničemu vyzváni,“ konstatovala Stránská.

Letiště se důrazně ohradilo

„Společnost Letiště Praha se důrazně ohrazuje proti tvrzení, že nepostupuje v souladu se zákonem a s péčí řádného hospodáře. Vedení Letiště Praha vždy činilo veškeré kroky v zájmu společnosti a jejího dobrého jména a nikdy neučinilo rozhodnutí, které by společnost finančně poškodilo,“ uvedlo letiště v prohlášení.

Důkazem toho jsou podle něj „excelentní hospodářské výsledky Letiště Praha v uplynulých letech“. „Díky tomu mohlo Letiště Praha nejen v uplynulých pěti letech vyplácet dividendy svému akcionáři, ale také navíc mohutně investovat do modernizace letiště,“ stojí dále v prohlášení.

„Se společností JCDecaux, kterou anonymní internetové stránky zmiňují, má letiště platnou smlouvu o provozování reklamy uzavřenou v roce 2012, tedy ještě před nástupem současného vedení Letiště Praha,“ uzavřelo Letiště Praha.

BigBoard z letiště odchází po dvaceti letech

BigBoardu na konci tohoto roku vyprší téměř dvacetiletá smlouva s Letištěm Praha na pronájem venkovních reklamních prostor. Webové stránky okradliletiste.cz jsou v podstatě anonymní. Podle registru CZ.NIC je registrace napsaná na jméno Frantz Nowak.

Firma JCDecaux na podzim po 30 letech oznámila záměr ukončit smlouvu na provoz reklamy na letištích v New Yorku a v New Jersey. Společnost uvedla, že vzhledem k aktuální koronavirové krizi by nemělo z finančního hlediska smysl v kontraktu i nadále pokračovat.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků