Hlavní obsah

Automobilka Škoda hlásí vyšší tržby a zisky

Právo, Radek Plavecký
Berlín
Aktualizováno

Tržby Škoda Auto loni při prodeji 1,04 miliónu aut vzrostly loni z 10,3 na 11,8 miliard eur (320 miliard korun). Provozní zisk tuzemské automobilky se zvýšil o 56,5 procenta na 817 miliónů eur (22,3 miliardy korun). Výsledky zveřejnil ve čtvrtek v Berlíně mateřský koncern automobilky Volkswagen (VW).

Foto: Škoda Auto

Nové logo se dostalo i na kapotu fabie a roomsteru.

Článek

Škoda Auto je z pohledu výroby aut na třetí pozici v rámci koncernu za VW a Audi.  Ostatní hospodářské výsledky Škody budou zveřejněny v pondělí.

Tržby VW v roce 2014 překročily 202 miliard eur, což je ve srovnání s předchozím rokem o necelá tři procenta více.

Loni se v rámci VW vyrobilo a prodalo zhruba 10,2 miliónu vozů všech značek, které do skupiny patří. Na poli osobních aut to bylo 9,5 miliónu aut.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Předseda představenstva koncernu Volkswagen Martin Winterkorn na čtvrteční tiskové konferenci v Berlíně

Automobilkám vyšla sázka na Čínu. Tam se prodalo loni 3,7 miliónu aut (to znamená růst o 12 procent), v Evropě se prodalo 3,9 miliónu aut, což je růst o 4,8 procenta.

Na českém trhu se koncernovým značkám také dařilo, řidičů, kteří si pořídili některou ze značek koncernu, je o pětinu víc než v předchozím roce. Loni si některé auto z rodiny VW koupilo téměř 101 tisíc lidí v ČR.

Prodané osobní vozy koncernu VW
VW6,12 miliónu
Audi1,74 miliónu
Škoda1,04 miliónu
Seat391 tisíc
Porsche190 tisíc
Bentley11 tisíc
Lamborghini2,5 tisíce
Bugatti45 aut

Opačný trend potvrdilo Rusko, kde prodej vozů klesl 287 tisíc aut koncernu na 253 tisíc. Stejně tak se propadá prodej v Jižní Americe nebo v Indii.

Koncernu, kam patří kromě VW a Škody také Audi, Seat, Bentley, Lamborghini, Porsche a Bugatti, nákladní vozy Man a Scania a motorky Ducati, se podařilo překročit desetimiliónovou metu ve výrobě vozů.

Růst prodejů zaznamenaly všechny značky skupiny kromě Bugatti. Nejprogresivnější bylo Lamborghini, ale v absolutních číslech je tato prémiová značka pochopitelně podstatně níže než masově zaměřené značky.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám