Na úterní tiskové konferenci Oskaru Vodafone společnost představila nový image spot, který bude od 1. února uveden v televizi. Tento spot vznikl speciálně pro Českou republiku, zpracovala ho agentura Kaspen. Spot končí sloganem: "Je to ve vašich rukou. Nyní!", to znamená, že firma chce klienty přilákat na výzvu k okamžitému vyzkoušení Vodafone a klient má mít svobodnou volbu.

Oskar Vodafone nabídne celý příští rok novinky. Chce se zaměřit na čtyři oblasti, stále chce investovat do staveb svých základových stanic BTS, aby rozšířil pokrytí signálem hlavně uvnitř budov. Dále firma zavádí jednodušší, levnější a přehlednější roaming.

Celý svět pak bude rozdělen na tři tarifní pásma, ve kterých bude minuta odchozího hovoru za téměř 30, 36 nebo 71 korun. Ceny budou platit pro všechny operátory v dané zemi. V partnerských sítích Vodafonu zákazníci získají 15procentní slevu.

Také se rozšiřuje doba poskytování zákaznického servisu, který bude klientům k dispozici místo 12 hodin 24 hodin.

Společnost také zavádí jednotnou sazbu za volání do všech sítí, aby tak zjednodušila přenositelnost čísel, protože klient po změně operátora a ponechání čísla nepozná, do které sítě volá.

Vodafone nabízí měsíc služby zdarma

Vodafone nabídne uživatelům vyzkoušení svých služeb na měsíc bez poplatků, pokud zákazník nebude spokojen může telefon a SIM kartu vrátit. Tato možnost platí do konce dubna. Zákazníci získají podle zvoleného tarifu až 500 minut volání, kredit 357 korun na další služby a možnost vybrat si mobilní telefon za cenu od osmi korun.

Nové červenobílé logo s kapkou vystřídal hranatý úsměv Oskara na prodejnách, firemních materiálech, v bankomatech či vozovém parku. Změnu doprovází rozsáhlá reklamní kampaň, které zatím dominuje velká červená ruka. Celkové náklady na změnu značky firma tají, ale podle odborníků půjde o stovky miliónů korun. Oskar loni získal nejvíce zákazníků [celá zpráva].

Vodafone je světový gigant

Vodafone má na celém světě celkem téměř 180 miliónu klientů. Poté co koupil Oskara, jeho expanze neskončila. Na konci loňského roku se rozhodl koupit tureckého operátora Telsim, za něhož zaplatí 4,55 miliardy dolarů.

Firma Vodafone vystupuje jako mobilní protivník tradičních firem typu British Telecom, France Télécom či Deutsche Telekom. V roce 2000 Vodafone nejdřív za 60 miliard dolarů pohltil americký Airtouch a o pár měsíců později zaplatil téměř trojnásobnou sumu za německý Mannesmann.

Vodafone byl ale i přes prudce rostoucí tržby loni ve ztrátě, důvodů je několik. Firma vydala hodně finančních prostředků právě na nákup ostatních operátorů, dále značnou sumu peněz spolkl nákup licencí k provozování sítí UMTS.

Vodafone přinese do Česka i zábavu

S únorovou změnou mobilního operátora Oskar na Vodafone přibude v nejmenší tuzemské mobilní síti především zábava. Světová mobilní jednička do ČR přinese nové multimediální služby, telefony i nižší ceny volání ze zahraničí.

Nejvýraznější letošní novinkou Oskara Vodafone bude spuštění mobilní sítě třetí generace UMTS. Využije tak svou licenci na UMTS a bude následovat Eurotel a T-Mobile, kteří přišli se službami třetí generace již koncem minulého roku.

Po spuštění UMTS začne český Vodafone nabízet sledování televizního vysílání přes mobily. Například Sky News, HBO, Discovery, MTV a National Geographic.

Již v první polovině roku chce firma uvést mobilní portál Live!, který má usnadnit přístup k zábavě na mobilním telefonu. Live! nabízí například stahování hudby, vyzváněcích tónů, her a videa nebo sledování televize prostřednictvím mobilního telefonu. Problém může způsobit to, že značku Live! již požívá pro podobnou službu konkurenční Eurotel.

Během letošního roku Vodafone v tuzemsku představí rovněž službu Simply spojenou s nabídkou telefonů s jednoduchým ovládáním. Telefony určené například pro seniory nabízí základní funkce a ovládání pomocí několika základních tlačítek.