„Jednou z klíčových komparativních výhod koncernu Volkswagen je možnost sdílení výrobních kapacit napříč značkami. Škoda Auto takto například zajišťuje výrobu vozů Seat ve svých závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách a nebo naopak využívá kapacit závodu Volkswagen v Bratislavě pro výrobu modelu Škoda Citigo. Vozy Škoda se také vyrábějí ve stejných závodech jako vozy dalších značek koncernu Volkswagen například v Rusku nebo Alžírsku,“ řekl Štěpánek.

Na možnost přesunu výroby následníka modelu Superb upozornil předseda podnikové rady Škody Auto Jaroslav Povšík.

„Zvažuje se přesun následníka modelu Superb do daleko dražší lokality v Německu, čemuž hodláme zabránit,“ řekl Povšík v rozhovoru pro týdeník Škodovácký odborář. Nástupce Superbu se ale neobjeví před rokem 2020.

Konec malých dieselů

Velká poptávka je také po modelu Kodiaq. Automobilka musí na odstavném parkovišti v Lysé nad Labem skladovat desítky vozů bez zadních sedadel, protože dodavatel je nestačí dostatečně rychle vyrábět. [celá zpráva]

Automobilka také nedávno potvrdila částečný odklon od naftových motorů. Modely Fabia i Rapid postupně přijdou o dieselové motorizace. Ve fabii se tak stane už příští rok, v rapidu s nástupem nové generace, tedy v roce 2019. Na frankfurtském autosalonu to potvrdil šéf Škody Bernhard Maier. [celá zpráva]

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 tisíc lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery.

V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1 127 700 aut, třetí rok po sobě to bylo přes milión vozů.