Hlavní obsah

Palubní personál Lufthansy hrozí týdenní stávkou

Palubní personál největších německých aerolinek Lufthansa vstoupí v pátek do stávky a protestní akce potrvá týden. Na tiskové konferenci to v pondělí oznámil předseda odborového svazu UFO Nicoley Baublies. Aerolinky podle něj ještě mohou protestní akci odvrátit, pokud do čtvrtečního odpoledne přistoupí na požadavky odborů.

Foto: Kai Pfaffenbach, Reuters

Letadla společnosti Lufthansa na letišti ve Frankfurtu

Článek

Svaz UFO ohlásil stávku poté, co o víkendu oznámil krach rozhovorů s vedením Lufthansy o mzdách a pracovních podmínkách.

Baublies odmítl upřesnit, jaké lety ohlášená stávka postihne. Podle něj nechtějí odbory dát letecké společnosti možnost, aby protestní akci u soudu napadla a znemožnila její konání. Svaz UFO bude informovat cestující o rozsahu stávky až krátce před jejím zahájením. Odbory vyzvaly své členy, aby byli kdykoli připraveni zapojit se do stávky.

Žádají prémie a zachování penzijních výhod

Baublies zároveň dal najevo, že Lufthansa ještě může stávku odvrátit, pokud přijme návrh odborů na urovnání sporu. Svaz UFO vyžaduje mimo jiné vyplacení jednorázové prémie k platu ve výši 2000 eur (54 200 Kč) všem stevardům a letuškám Lufthansy.

Kromě toho žádá zachování současného programu penzijního zabezpečení, který chce Lufthansa omezit. Zástupci vedení Lufthansy ale zatím tvrdí, že aerolinky novou nabídku předkládat nebudou.

Piloti už stávkovali třináctkrát

Svaz UFO zastupuje 19 tisíc stevardů a letušek. Naposledy uspořádal stávku v roce 2012, tehdy se podařilo spor s vedením aerolinek ukončit, když Lufthansa přistoupila na požadavky odborů v oblasti penzijního zabezpečení.

Za poslední rok a půl se Lufthansa potýká především se stávkami pilotů. Odborový svaz Vereinigung Cockpit jich uspořádal 13, protestní akce způsobily aerolinkám škody v řádu stovek miliónů eur. Zrušeny musely být stovky letů, zasaženo bylo i spojení mezi Prahou a Německem.

Protesty zaměstnanců Lufthansy v posledním roce zesiluje snaha vedení aerolinek o snížení nákladů. Lufthansa se obává, že při zachování současných nákladů nedokáže v budoucnu konkurovat nízkonákladovým dopravcům a blízkovýchodním leteckým společnostem.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám