Řekl to po středečním jednání s premiérem Bohuslavem Sobotkou (ČSSD) a pražskou primátorkou Adrianou Krnáčovou (ANO) ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Stavba má vyjít zhruba na 18 miliard korun.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

V jednání je stále podoba trasy mezi Dejvicemi a Veleslavínem, kde šestá městská část požaduje, aby trasa vedla kompletně pod povrchem. „Nám to ekonomicky nevychází. Navrhujeme tam smíšený stav, to znamená, že část by byla pod zemí a část nad zemí," uvedl Ťok. Cenový rozdíl mezi oběma variantami představuje částku tři až 3,5 miliardy korun.

Stavba na dvě fáze

Kvůli neshodě o podobě trasy na Veleslavín přichází podle pražské primátorky Adriany Krnáčové v úvahu rozdělení projektu do dvou částí, kdy by se v první fázi začalo se stavbou v úseku z Veleslavína na letiště a do Kladna, u níž žádný rozpor není. Mezitím by na vyřešení podoby zbytku trasy byl dostatek času, dodala primátorka.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) plánuje současnou jednokolejnou trať na Kladno elektrifikovat a rozšířit o jednu kolej. Vlaky by poté po ní mohly projíždět zhruba stokilometrovou rychlostí. Vybraná varianta vychází ze studie proveditelnosti, kterou správa železnic nyní dokončila. Podle Ťoka by nyní bylo vhodné tento materiál schválit a podobu stavby u Veleslavína řešit až ve druhé fázi, tedy v územním řízení.

Ministr dopravy již dříve uvedl, že by rád účast v tendru na dráhu na letiště nabídl i firmám z Jižní Koreje. [celá zpráva]