„Jedná se o naprosto klíčovou zakázku, která potvrzuje, že naše výrobky jsou kvalitní a konkurenceschopné,“ sdělil Tomáš Krsek, předseda představenstva společnosti Škoda Transportation. „Vyplácejí se nám dlouholeté vysoké investice do vědy a výzkumu, díky kterým můžeme konkurovat největším globálním výrobcům kolejových vozidel,“ podotkl Krsek a dodal: „Není to dobrá zpráva jen pro Škodovku, ale pro celý český průmysl. Tento kontrakt dává signál, že české výrobky mohou uspět i na nejnáročnějších trzích světa.“

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Je to druhá zakázka, kterou firma v Německu získala. V roce 2013 podepsala s Deutsche Bahn smlouvu na dodávku šesti moderních elektrických vlaků za 2,6 miliardy korun.

Tendr na dodávku vozidel pro bavorskou železniční společnost BEG vypsal britský operátor National Express. „Jde o jednoho z největších soukromých operátorů v oblasti železniční a autobusové dopravy na světě,“ uvedla mluvčí plzeňských strojíren Lubomíra Černá. Škoda porazila řadu světových hráčů, třeba firmy Bombardier, Alstom, CAF nebo Stadler.

Nízká spotřeba a rozumná cena

„V tendru S-Bahn Nürnberg jsme nabídli vysoce kvalitní vozidlo typu RegioPanter, které nabízí konkurenceschopný mix v podobě nízkých nákladů na provoz, nízké spotřeby energie a férové ceny,“ uvedl viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation Zdeněk Majer.  Na příměstských tratích u Norimberku nyní jezdí soupravy Bombardier Talent 2, soupravy ze Škodovky je nahradí koncem roku 2018.

Plzeňská Škoda společně s francouzským koncernem Alstom usiluje o dodávku 80 elektrických vlaků pro Severní Porýní-Vestfálsko za tři miliardy eur (zhruba 83 miliard korun). V kontraktu je zahrnutá výstavba obrovského depa v Německu.