„Náš růstový kurz se ukázal být stabilním. Již půl roku naše prodeje měsíc za měsícem rostou. Reakce našich zákazníků dokazují, že naše nové modely byly velice pozitivně přijaty,“ uvedl člen představenstva Škoda Auto pro oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.

V západní Evropě stouply dodávky zákazníkům o 13,2 procenta na 28 900 vozů. V Německu dodala firma 10 800 vozů, což je nárůst o devět procent a zároveň posílení pozice nejsilnější zahraniční značky.

Ve východní Evropě včetně Ruska vzrostly dodávky škodovek za druhý letošní měsíc o tři procenta na 8900 vozů. V samotném Rusku dosáhla automobilka procentní nárůst na 6400 vozů.

Ve střední Evropě narostl počet dodávek zákazníkům o 35,7 procenta na 12 900 vozů. Zákazníci na českém trhu si koupili 5400 vozů, což představuje meziroční nárůst přes 27 procent.

V Číně dodala mladoboleslavská automobilka v únoru zákazníkům 14 300 vozů, což je meziročně téměř pětinový pokles. Prodej nové generace modelu Škoda Octavia bude v nejlidnatější zemi světa zahájen až v polovině letošního roku.

V roce 2013 dodala firma zákazníkům na celém světě 920 800 vozů. Letos by mohla pokořit milión prodaných aut.

Dodávky vozů Škoda zákazníkům v únoru 2014
typ
počet
srovnání s únorem 2013 (v %)
Škoda Octavia
26 400
-2,0
Škoda Fabia
12 200
-21,2
Škoda Superb
6700
-23,3
Škoda Yeti
6700
17,5
Škoda Roomster
2400
-0,3
Škoda Rapid
12 800
212,1
Škoda Citigo
prodej pouze v Evropě: 3000
-18,8
Zdroj: Škoda Auto