„Nejvíce byly vyráběny vozy ix35, kterých z linky sjelo více než 144 500, na druhém místě se s více než 124 500 kusy umístil model Hyundai i30, který se vyrábí ve třech verzích: pětidveřový hatchback, kombi a třídveřová verze,“ uvedl mluvčí HMMC Petr Vaněk s tím, že pomyslnou třetí příčku obsadil model Hyundai ix20, který je v ČR nejprodávanějším modelem v kategorii MPV. Toho v Nošovicích loni vyrobili více než 34 500 kusů.

HMMC zaměstnává přibližně 3400 lidí a podle Vaňka neplánuje firma pro letošní rok žádné rozšiřování výroby ani spouštění nových provozů.

„Spuštěním třetí směny v září 2011 se náš závod dostal na svou plnou výrobní kapacitu, tedy 300 tisíc aut ročně,“ poznamenal s tím, že u subdodavatelů, kteří automobilku Hyundai do Moravskoslezského kraje následovali, pracuje dalších zhruba 7000 lidí.

Auta z produkce závodu HMMC byla v loňském roce exportována do 52 zemí a destinací Evropy, Blízkého východu, Afriky, Karibiku a Austrálie. K nejvýznamnějším odběratelům automobilů ze závodu HMMC, který je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropě, v roce 2013 patřilo kromě českého trhu také Německo, Rusko, Velká Británie, Španělsko, Itálie, Turecko, Austrálie, Belgie a Rakousko.

Na rekordu i Kia

Sesterská korejská automobilka Kia loni ve slovenské Žilině vyrobila rovněž nejvyšší počet vozů v historii, celkem 313 000. Překonala tak původní předpoklady, že smontuje 290 000 aut, a počet z roku 2012 navýšila o sedm procent.

Automobilka TPCA Toyota Peugeot Citroën z Ovčár u Kolína vyrobila loni 185 127 vozů, což bylo o 13,9 procenta méně než v předchozím roce. Mladoboleslavská Škoda Auto, největší automobilka v České republice, dodala v roce 2013 zákazníkům 920 800 aut, což je meziročně o dvě procenta méně. Číslo ale tvoří i produkce škodováckých továren v zahraničí.