Hlavní obsah
 

Začalo předláždění Hlávkova mostu, řidiče kolony nečekaly

Začalo předláždění celé vozovky Hlávkova mostu, který spojuje pražské Nové Město a Karlín s Holešovicemi. Opravy potrvají čtyři měsíce, provoz je zachovaný ve dvou pruzích v každém směru. Frekventovaný most je součástí Severojižní magistrály, i přes omezení se ale pondělní ráno obešlo bez dopravních komplikací.

 
Začalo předláždění Hlávkova mostu, řidiče kolony nečekaly

Jedná se o povrch prakticky celého soumostí, konkrétně o trámový most přes plavební kanál, obloukový most přes Vltavu i obloukovou část mostu přes ostrov Štvanice. Opravy začaly v sobotu 26. června a podle Technické správy komunikací hl. m. Prahy (TSK) potrvají až do konce října tohoto roku.

Hlávkův most.

Foto: Mapy.cz

Přes frekventovaný most přejede denně zhruba 70 tisíc vozidel. I z toho důvodu už je vozovka ve špatném stavu a vyžadovala opravu. Ačkoliv práce na vozovce již začaly, první všední den byla kolem deváté hodiny ranní cesta přes opravovaný most klidná a zdržení pro řidiče jen minimální.

Na mostě jsou totiž zachovány dva jízdní pruhy v každém směru, jeden je ovšem vždy sveden na tramvajové koleje. Tramvaje nyní po mostě nejezdí.

S postupem času a prací na jednotlivých úsecích mostu se však může situace změnit. „Nějaké komplikace se vyskytnout můžou, řidiči musí částečně objíždět samotné staveniště. I proto jsme práci rozdělili na menší části,“ vysvětluje mluvčí TSK Barbora Lišková.

V pondělí kolem deváté ranní byla doprava přes opravovaný most plynulá.

Foto: Novinky

Práce na mostě bude rozdělena do 9 etap, aby co nejméně zatížily dopravu a neuzavřely celý most najednou. „Probíhat budou za plného provozu mostu. Žádný ze směrů se nebude úplně uzavírat a zachovávat budeme dva jízdní pruhy v obou dvou směrech, prakticky po celou dobu opravy,“ říká tisková mluvčí TSK Barbora Lišková.

Zúžení do jednoho pruhu mohou řidiči očekávat pouze v místech, kde jsou tramvajové zastávky Štvanice. „Tam budeme muset v jednotlivých etapách, které jsou k tomu určeny, dopravu vést jen jedním pruhem, protože nemůžeme zde vést dopravu na tramvajové těleso, aby automobily přejížděly před touto zastávkou. Plánujeme proto tyto práce provádět ideálně o víkendu,“ shrnuje Barbora Lišková.

„Nejprve se kompletně rozebírá vozovka a sanuje podloží, musí se vyrovnat a zpevnit. Poté dojde k zádlažbě původní dlažbou. Pouze dlažba, která bude poškozena nebo chybějící, tak bude nahrazena,“ popisuje Barbora Lišková.

Kompletní předláždění povrchu vyjde na necelých 5 milionů korun.

Práce potrvají od 26. června do konce října.

Foto: Novinky

„Hlávkův most je ostuda. Všichni to vědí, řidiči léta čekají na opravu. Cesta z jedné strany na druhou kvůli drncání připomíná lesní polňačku, ne jízdu po druhém nejvytíženějším pražském mostu a Severojižní magistrále,“ říká náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě) s tím, že není možné čekat na celkovou rekonstrukci.

V letech 2018 a 2019 proběhla kompletní diagnostika Hlávkova mostu za účasti pracovníků památkové péče, odborníků z Kloknerova ústavu ČVUT a odborných společností zaměřujících se na diagnostiku mostních konstrukcí. Závěry jednoznačně potvrdily špatný stav mostu a nutnost jeho opravy.

Hlávkův most čeká v příštích letech rozsáhlá rekonstrukce.

Foto: TSK Praha

Kompletní rozsáhlou rekonstrukci, při které se budou opravovat základy, nosná konstrukce i vozovky včetně osvětlení, plánuje město ve spolupráci s TSK v příštích letech.

„Nyní se jedná v rámci běžné údržby pouze o opravu, ta hlavní rekonstrukce se již projektuje. Samotné práce na rekonstrukci začnou až v průběhu několika let, počítáme po rekonstrukci Libeňského mostu,“ shrnuje mluvčí TSK Barbora Lišková.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků