Hlavní obsah

Podchod až na Žižkov a luxusní čekárny. Hlavní nádraží v Praze pokračuje v modernizaci

Rekonstrukce vnitřních prostor historické Fantovy budovy na pražském Hlavním nádraží by měla začít v únoru příštího roku. Naváže tak na opravy fasády této secesní památky, které dosud probíhají. Zároveň začala výstavba dlouho očekávaného podchodu spojujícího nádraží s Žižkovem. Jak budou zrekonstruované prostory vypadat a k čemu budou složit, se podívejte ve videu.

Podchod až na Žižkov a luxusní čekárny. Hlavní nádraží v Praze pokračuje v modernizaci

Rekonstrukci vnitřních částí chce správa železnic (SŽDC) provést odděleně od oprav vnějšku budovy. „V polovině minulého roku jsme zahájili rekonstrukci fasády Fantovy budovy, při které se dělají i střechy či výměny oken a dveří. Na ni potom za rok naváže rekonstrukce interiéru,“ vysvětlil plán náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Vnitřní prostory chce správa následně využívat ke společenským účelům. „Hlavní prostor rekonstruované části Fantovy budovy si bude moct veřejnost pronajmout na koncerty či konference. Bude to multifunkční prostor,“ řekl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

Vizualizace prostoru, který si bude moct ve Fantově budově pronajímat veřejnost.

Foto: Novinky

„V navazujících prostorách v zadní části chceme vybudovat tzv. lounge podobný těm na letištích, a to pro klientelu, která je ochotna si připlatit za to, že ty prostory jsou důstojnější, komornější a s určitou obsluhou,“ dodal Svoboda. Další z prostorů bude podle něj určen dětem a seniorům.

V současnosti pokračuje rekonstrukce fasády budovy za 212 milionů korun. Podle náměstka ředitele Mojmíra Nejezchleba došlo kvůli koronaviru jen k minimálnímu zpoždění prací, a tak stále platí, že fasáda a práce s ní související by měly být hotové za rok. Navazující vnitřní opravy a restaurátorské práce by potom měly podle Nejezchleba vyjít na necelých 800 milionů.

Práce na Fantově budově začaly v polovině minulého roku.

Foto: Novinky

Nový podchod propojí nádraží se Žižkovem

Premiér Andrej Babiš (ANO) a šéf dopravy Karel Havlíček (za ANO) ve středu na Hlavním nádraží v Praze zároveň slavnostně zahájili výstavbu prodlouženého severního podchodu pro pěší, který by měl nádraží propojit s pražským Žižkovem na rohu Seifertovy a Italské ulice. Práce za téměř 220 milionů korun by měly být dokončeny také za rok.

Podchodem ze Žižkova na pražské hlavní nádraží budou lidé moct projít už za rok.

Foto: Novinky

Projekt také počítá s možností rozšířit v budoucnu nádraží o další nástupiště.

Rekonstrukce secesní budovy pojmenované po architektovi stavby Josefu Fantovi měla být původně hotová do roku 2013. Firma Grandi Stazioni, která měla nádraží v pronájmu od roku 2003, však opravy nestihla a SŽDC jí v roce 2016 neprodloužila smlouvu. Italská firma stihla opravit jen vnitřek centrální části s takzvanou Fantovou kavárnou.

Fantovu budovu stavěli od roku 1901 do roku 1909. O svou původní funkci přišla na konci 70. let minulého století. Tato největší secesní stavba Česka slaví letos 111 let a pro mnohé návštěvníky je dodnes tím prvním, co v metropoli uvidí.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků