„Hlavním heslem kampaně je Měníme zemi k lepšímu," řekl v úterý volební manažer ČSSD pro podzimní kampaň Karel Březina. „Hlavní heslo bude doplněno heslem regionálním, které bude osobním heslem konkrétního kandidáta," řekl ke kampani. Vedle tradiční oranžové barvy chce hojně využívat také českou trikolóru.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Nejsilnější parlamentní strana, pro niž ani loňské sněmovní, ani letošní evropské volby neskončily podle představ, chce do připravované kontaktní kampaně zapojit členy obou komor parlamentu, ministry i premiéra Bohuslava Sobotku. Ten by měl mimo jiné zavítat do všech volebních obvodů pro senátní hlasování. Sociální demokraté by rádi u voličů zúročili programové priority, které se jim podařilo prosadit v koalici s hnutím ANOlidovci.

Obhajoba senátních křesel bude obtížná

ČSSD bude mít právě v senátních volbách poměrně těžkou pozici, protože bude ze 27 uvolněných mandátů obhajovat 23, a to se jí s velkou pravděpodobností nepodaří. Sobotka tak už hovořil o tom, že úspěchem bude, když sociální demokracie zůstane v jednaosmdesátičlenném Senátu nejsilnější stranou. Nyní má senátorský klub ČSSD 44 členů.

Pro senátní klání má sociální demokracie podle svého místopředsedy pro hospodaření Martina Starce k dispozici kolem 25 miliónů korun, dalších 35 miliónů je připraveno pro volby do obcí a měst. „I obce a města mohou ještě použít i své vlastní prostředky z okresů a krajů, takže ta částka nemusí být nutně konečná," řekl.

Pro senátní kampaň strana, již loni parlamentní volby přišly na asi 87 miliónů korun, zřídila transparentní účet.