„Důležitou součástí tohoto ministerstva je obchod, zejména pak ochrana spotřebitele,“ prohlásil ve čtvrtek Mládek a zdůraznil, že by ČOI měla v tomto směru pracovat lépe, a ne se zaměřit pouze na boj proti šmejdům, jak se podle názvu dokumentárního filmu Sylvie Dymákové přezdívá pořadatelům klamavých slevových akcí zaměřených zejména na důchodce. [celá zpráva]

Mluvčí ČOI Jan Rotbauer mu dává za pravdu. „Není vyloučeno, že se minulé vedení příliš soustředilo na mediálně populární oblast takzvaných šmejdů, kdy to ale byla ve skutečnosti oblast marginální,“ řekl Novinkám s tím, že tato oblast tvoří ani ne procento objemu kontrol inspektorů. „Spotřebitel v ní potřeboval osvětu, aby se důchodcům otevřely oči. Česká obchodní inspekce proto uspořádala bezpočet besed v domovech seniorů na toto téma,“ dodal.

Čeká se na nové vedení

Zároveň ale přiznal, že existuje řada dalších oblastí, které by si zasloužily větší pozornost. Mezi nimi jmenoval například problematiku stočených tachometrů ojetých aut.

„Jsou oblasti, kde by bylo potřeba mnohem více chránit spotřebitele. V tom měl pan ministr Mládek naprostou pravdu,“ řekl Rotbauer a připomněl, že je inspekce již delší dobu bez ústředního ředitele. Očekává ale, že se nové vedení bude Mládkovými výhradami zabývat. „Jsou to legitimní výtky. My to ani nevnímáme jako výtky, jsou to spíše výzvy,“ doplnil.

„Děláme co nejlepší práci, jakou dokážeme, a pokud nový pan ministr a potažmo tedy nový ústřední ředitel přijdou s nějakou novou koncepcí nebo zaměří pozornost ČOI nějakým novým směrem, tak budeme jedině rádi,“ uzavřel Rotbauer.