Článek
Podle vyjádření Lukáše Machaly na TA3 se Slovensko musí inspirovat Francií, kde platí přísná pravidla používání francouzštiny v reklamě i na veřejných místech.
„Francouzi mají v zákonech zakotveno, že všechny zahraniční nápisy a marketingové slogany, například Just do it! od Nike, musejí být ve francouzském jazyce. Zahraniční společnosti to respektují,“ uvedl Machala.
Ministerstvo chce podle něj reagovat na stále častější pronikání cizích slov do běžné komunikace i komerčního prostředí.
„Musíme zatáhnout ruční brzdu, zahraničních výrazů se nám do jazyka dostává příliš mnoho. Když se projdete po bratislavském Starém Městě, většina jídelních lístků v restauracích je v angličtině,“ řekl.
Machala dodal, že podobná opatření by podle něj podpořil i kodifikátor slovenštiny Ľudovít Štúr. Připravované změny má ministerstvo představit v příštích týdnech.
Jak by nově mohly vypadat slogany na Slovensku
- Nike – Just Do It → Proste to urob
- Apple – Think Different → Premýšľaj inak
- McDonald’s – I’m Lovin’ It → Milujem to
- Coca-Cola – Open Happiness → Otvor si šťastie
- KFC – Finger Lickin’ Good → Tak dobré, že si budeš lízať prsty
- Volkswagen - Das Auto - To auto
- Skittles – Taste the Rainbow → Ochutnaj dúhu
- BMW – The Ultimate Driving Machine → Dokonalý stroj na jazdenie



